וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולגריה: רשמית - חיזבאללה ביצע את הפיגוע בבורגס

הרשויות בבולגריה מסרו כי 3 מחבלים נטלו חלק בפיגוע, 2 מהם נשאו דרכונים של אוסטרליה וקנדה: "החשודים נתמכו כלכלית ע"י חיזבאללה". נתניהו: מקווה שהאירופים יסיקו מסקנות

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

משרד הפנים של בולגריה הטיל בצהריים (שלישי) על חיזבאללה את האחריות לפיגוע ההתאבדות בבורגס. שר הפנים של בולגריה, צווטאן צווטאנוב, שדיבר במסיבת עיתונאים מיוחדת בכינוס של המועצה הבולגרית לביטחון לאומי, אמר כי שלושה מחבלים נטלו חלק בפיגוע, וכי הם נמנו על הזרוע הצבאית של הארגון. השר לא ציין אם הרשויות יודעות היכן נמצאים המחבלים כעת.

צווטאנוב אמר כי שני החשודים שנותרו בחיים נשאו דרכונים זרים - של אוסטרליה ושל קנדה. "שני החשודים קיבלו תמיכה כלכלית מחיזבאללה", אמר. הפיצוץ, שאירע ב-18 ביולי 2012 באוטובוס בשדה התעופה בעיר, גבה את חייהם של הנהג המקומי ושל חמישה תיירים מישראל: מאור הרוש, אליאור פרייס, איציק קולנגי, אמיר מנשה וכוכבה שריקי.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסר כי "ממצאי החקירה הבולגרית ברורים - חיזבאללה הוא האחראי הישיר למעשה הזוועה בבורגס. יש רק חיזבאללה אחד, זהו ארגון אחד עם הנהגה אחת". לשכת רה"מ מסרה כי החקירה "מהווה אישוש נוסף למה שכבר ידענו, שחיזבאללה ופטרוניתו אירן מנהלים מערכת טרור גלובלית חוצת גבולות ויבשות". עוד נמסר כי "אנו מקווים שהאירופים יסיקו את המסקנות הנדרשות לגבי אופיו האמיתי של חיזבאללה".

חקירת הפיגוע בבורגס - כותרות נוספות
בישראל מקווים: הדו"ח יסייע להגדיר את חיזבאללה כארגון טרור
המשטרה בבולגריה טוענת כי זיהתה את הסייען של המחבל
ראש צוות החקירה פוטרה בטענה שהדליפה מידע לעיתונאים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיעוד המחבל בשדה התעופה בבורגס, זמן קצר לפני הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם לפי כלי תקשורת בארה"ב, ההערכה הייתה שהרשויות בסופיה יטילו על חיזבאללה את האחריות לפיגוע. הבית הלבן ומחלקת המדינה צפויים לפרסם הצהרות אחרי פרסום הדו"ח הסופי, שבה תתבטא קריאה להכליל את חיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופי.

מיד לאחר הפיגוע, הפנו בישראל אצבע מאשימה כלפי אירן וחיזבאללה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, האשים כי "אירן מנהלת יחד עם בת חסותה חיזבאללה מסע טרור עולמי חוצה-גבולות". גם ארה"ב הצטרפה להערכה זו, אך עד כה, הרשויות בבולגריה נמנעו מלנקוב רשמית בחיזבאללה כארגון העומד מאחורי הפיגוע, אלא רק אישרו כי הוא בוצע על ידי אזרחים זרים, ככל הנראה תושבי מדינות ערב בעלי דרכונים כפולים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
זירת הפיגוע בשדה התעופה בורגס, בולגריה. 18 ביולי 2012. רויטרס
האוטובוס בחניית שדה התעופה. שישה בני אדם נהרגו בפיגוע/רויטרס

בחודש שעבר ביקר בישראל שר החוץ הבולגרי, ניקולאי מלאדנוב, ונפגש עם נתניהו ועם נשיא המדינה, כדי לעדכן אותם על ההתפתחויות בחקירה. בבולגריה סירבו להתייחס לדיווחים על מסקנות החקירה, אך לפי דיווח ברויטרס בחודש שעבר, החקירה הייתה צפויה לאשר את הטענה הישראלית בדבר אחריות של חיזבאללה. עוד דווח כי היורופול - זרוע השיטור של האיחוד האירופי - שסייע בחקירה בבורגס, הצליח לזהות שלושה מתוך כמה חשודים בביצוע הפיגוע, שהגיעו, לפי הדיווחים האלה, ממדינות אירופיות שגובלות בבולגריה.

בתחילת חודש ינואר השנה, טענה משטרת בולגריה כי הצליחה לאמת את זהותו של אחד הסייענים שלכאורה פעלו עם המחבל בבורגס, ולפי דיווחים שפורסמו במדינה, התנהל מצוד אחר אדם החשוד שפעל כסייען.

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו.

דיווח: אדם זיהה את החשוד בסיוע למחבל בבורגס. רויטרס
הדמיית פנים של אדם שנחשד כסייען למחבל, שפורמסה בקיץ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully