וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק חדש באירלנד: מותר לנהוג בשכרות - נגד דיכאון

החוק שהתקבל במחוז קארי בדרום מערב המדינה קובע כי נהגים בדרכים מבודדות יוכלו לנהוג אחרי ששתו שניים ואף שלושה משקאות. לטענת המחוקק, החוק ישיב את התיירות וימנע בדידות

באם הגעתם למחוז קארי בדרום מערב אירלנד, החל מיום שני האחרון אתם מורשים לשתות ולנהוג: ועדה מחוזית אישרה הצעה אשר תהפוך נהיגה בשכרות לחוקית בדרכים מבודדות. האישור המיוחד ניתן לנהגים ששתו "שניים-שלושה משקאות חריפים" לנהוג בכפרים ובדרכי הכפר בהן התנועה לא רבה. המחוקק העצמאי, דני האלי-ריי, אשר הציג את הצעת החוק, הוא בעל פאב בעצמו. לדבריו, החוק יסייע למנוע דיכאון ומקרי התאבדות במחוז.

לטענתו, מי שירוויחו מהחוק הם "האנשים המתבוננים על ארבע קירות" שיזכו לחברה ודבר זה "ימנע גם מחלות נפשיות". הוא סיפר כי "המפלט היחיד שיש להם הוא לקחת הביתה בקבוק ויסקי. הם נכנסים לדיכאון ולעיתים התאבדות היא המפלט האחרון". האלי-ריי הסביר כי הצעתו תשיב את החיים החברתיים ואת התיירים לכפרים המבודדים ולתושביהם הבודדים, לאחר שננטשו עם אכיפת החוקים האוסרים על נהיגה בשכרות. לדבריו, "תושבי האזורים הכפריים נוהגים בדרכים שוליות, שם יש מעט מאוד תנועה, לרוב על טרקטורים והם מעולם לא הרגו אף אחד. אין סיבה שיתייחסו אליהם באותו האופן כמו אל כולם".

הרשות לבטיחות בדרכים האירית ביקרה את ההצעה. נואל ברט, ראש הרשות, אמר כי המחיר הגבוה של הרוגים ופצועים בתאונות דרכים הורגשו בדרכים מבודדות. "יש ראיות מוצקות בשטח של קשר בלתי ניתן להפרדה בין שתיית אלכוהול ופגיעה בנהיגה", הסביר ברט. מספר חברי מועצה בקארי אמרו כי הם לא רוצים שום קשר להצעה, בהם גם ג'יליאן וורטון-סלאטרי: "דיכאון גורם להתאבדות, אין זה קשור למניעת האפשרות לנסוע לפאב. יש עוד דברים לעשות כאן מלבד ללכת לבארים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully