וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גינוי בריטי: "אוניברסיטה באריאל - לא חוקי"

השר לענייני המזרח התיכון ציין כי ההחלטה מהווה "מכשול נוסף בדרך לשלום", וכן גינה את הוספת יחידות הדיור מעבר לקו הירוק. "משבח את אבו מאזן על התגובה המתונה להחלטות"

גינוי בינלאומי ראשון להכרה במרכז האוניברסיטאי באריאל כאוניברסיטה: השר לענייני המזרח התיכון במשרד החוץ של בריטניה, אליסטר ברט, אמר הערב (חמישי) כי בריטניה "מאוכזבת עמוקות מההחלטה". לדבריו, "אריאל נמצאת מחוץ לקו הירוק והיא התנחלות בלתי חוקית לפי החוק הבינלאומי".

ברט הוסיף כי "ההחלטה תבסס את נוכחות ההתנחלויות בשטח הפלסטיני ותיצור מכשול נוסף בדרך לשלום. אנו שבים על קריאתנו לישראל לחזור בה בדחיפות מהחלטתה ולא לנקוט בצעדים נוספים שירחיבו או יבססו את ההתנחלויות". בנוסף, גינה ברט את ההחלטה להוסיף יחידות דיור מעבר לקו הירוק.

"אנו מגנים גם את אישור בנייתן של למעלה מ-3,150 יחידות דיור בגבעת המטוס ו-1,242 יחידות בשכונת גילה", אמר השר, "אלו פעולות פרובוקטיביות ביותר שעומדות בניגוד לאמנת ז'נבה הרביעית. בנקיטת צעדים אלה, על אף הדאגות שהקהילה הבינלאומית ממשיכה להעלות שוב ושוב, ממשלת ישראל פוגעת בתדמית הבינלאומית של מדינת ישראל".

המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון. ספק 500
"ההחלטה תבסס את נוכחות ההתנחלויות בשטח הפלסטיני"/ספק 500

בנוסף, ציין ברט כי שוחח עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ושיבח אותו על "התגובה המתונה של ההנהגה הפלסטינית לפעולות האחרונות של ישראל". לדבריו, "אנחנו מגנים באופן מוחלט את הקריאות האחרונות לאינתיפאדה שלישית על ידי גורמים בחמאס. הסתות לאלימות ולטרור אינן מקובלות. אנחנו מברכים את הנשיא עבאס על כך שדחה את ההערות המסיתות הללו, ועל כך שהבהיר את העמדה של ממשלת פלסטין הלגיטימית אשר הכירה במדינת ישראל בגבולות 67'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully