וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: האסיפה הלאומית אישרה הפלות חינם לכל אישה

הצעת החוק, הכוללת גם חלוקת אמצעי מניעה בחינם לקטינים, תובא להצבעת הסנאט. בצרפת, שם כבר כעת זוכות קטינות ונשים מעוטות יכולת למימון מלא של הפלה, צופים כי ההצעה תאושר

הריונות לא רצויים - לא רצויים בכלל בצרפת. האסיפה הלאומית של המדינה קיבלה היום (שישי) הצעת חוק למימון מלא הפלות עבור כל אזרחית שתהיה מעוניינת בכך, וכן חלוקת אמצעי מניעה בחינם לקטינים מגיל 15 עד 18. ההחלטה עדיין צריכה לעבור את אישורו של הסנאט, ובצרפת מעריכים שהיא תאושר.

כיום, הביטוח הלאומי של צרפת מממן הפלות עבור קטינות ואזרחיות מעוטות יכולת. נשים אחרות יכולות לקבל החזר כספי של עד 80% מעלות ההפלה, אשר יכול להגיע עד 450 יורו. גם אמצעי המניעה מסובסדים, אך באופן חלקי בלבד. בהצעת החוק החדשה נכתב כי "לנשים אשר מעוניינות להפסיק הריונות לא רצויים יש את הזכות המלאה לסבסוד: יישום זכות הבחירה בעצירת הריון הוא שירות מדינה הכרחי".

קבוצות התומכות בהפלות בצרפת טוענות כי הצעת החוק מספקת רק מענה חלקי, משום שהמחיר אינו המכשול היחיד בדרכן של נשים המעוניינות לבצע הפלה. לדבריהן, אין מספיק רופאים המבצעים את ההליך, והמידע אודותיו אינו נגיש מספיק. למרות שישנן בצרפת גם קבוצות המתנגדות להפלות, באופן כללי הנושא אינו מעורר מחלוקת גדולה במדינה, אשר גם הייתה המדינה הראשונה שבה נכנסה לשימוש גלולת "הבוקר שאחרי" בשנת 1988, אשר גורמת לביצית להינתק מהרחם במקרה של חשש להפריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully