וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנחה טלוויזיה באירלנד הכריז: "ישראל היא סרטן"

במהלך תכניתו, יצא המנחה וינסנט בראון נגד ישראל וטען כי היא "גנבה אדמות מהערבים". בשגרירות הישראלית זעמו: "זו אנטישמיות". בראון התגונן: "בחרתי מילה לא מוצלחת". צפו

צילום: רשת הטלוויזיה TV3, עריכה: טל רזניק

העוינות נגד ישראל באירלנד מגיעה לפריים טיים: מנחה טלוויזיה אירי ידוע התייחס ביום שלישי לישראל כ"סרטן". המנחה, וינסנט בראון, אמר את הדברים במהלך דיון שנערך בתכניתו אודות העימות הנשיאותי השלישי בארצות הברית, שעסק רבות במדיניות האמריקנית כלפי ישראל.

"ישראל היא סרטן בזירה הבינלאומית", אמר בראון, והוסיף כי "זה אי צדק חמור – הם גנבו את האדמות מהערבים". כמו כן, ציין בראון כי ישראל אחראית להעמקת הסכסוך בין המוסלמים לבין יתר העולם.

התגובה הנזעמת מצד ישראל לא איחרה להגיע. "סביי נרצחו באכזריות בשואה על אדמת אירופה. מעולם לא האמנתי שיבוא היום בו מנחה בטלוויזיה האירית יאמר הערות כה גזעניות ואנטישמיות", צוטטה סגנית השגריר באירלנד, נורית טינרי-מודעי, בעיתון "ג'ואיש כרוניקל" הבריטי.

"קיבלנו שיחות טלפון ומכתבים מצופים שמתכוונים להתלונן על הערותיו מלאות השנאה של מר בראון כלפי היהודים והמדינה היהודית", הוסיפה טינרי-מודעי. כמו כן, ציינה כי השגרירות פנתה לערוץ TV3 האירי, בו משודרת תכניתו של בראון, בבקשה לארח בתכנית אורח פרו-ישראלי, אולם נתקלה בסירוב.

בתגובה אמר בראון כי התכנית דווקא הסכימה לארח את האדם בעתיד הקרוב. "אני לא אנטישמי ולא אתן שיסחטו אותי", אמר בראון, "לא התכוונתי שצריך להשמיד את ישראל, זו הייתה בחירת מילים לא מוצלחת". לדבריו, "המציאות היא שישראל נוסדה על ידי החרמת קרקעות שבעבר אוכלסו על ידי ערבים. חוסר הצדק הזה הוא מרכז הסכסוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully