וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה על מכירת הצוללות למצרים: "לישראל אין וטו"

על רקע דיווחים לפיהם העסקה עם קהיר הובילה למתיחות עם ישראל, אמר שר ההגנה דה מיזייר כי "לאף מדינה אין זכות וטו על החלטה של גרמניה". עם זאת, ציין: "מצרים לא יציבה"

ממשלת גרמניה, שצפויה למכור למצרים בהנהגת איש האחים המוסלמים מוחמד מורסי זוג צוללות חדישות, מאסה בלחץ הישראלי לבטל את ההחלטה: שבוע בלבד לאחר ביקורו של שר החוץ של גרמניה בישראל, אמר אתמול (שבת) שר ההגנה של המדינה, תומס דה מיזייר, כי "לאף מדינה בעולם אין זכות להטיל וטו על החלטה של ממשלת גרמניה".

דבריו של השר תומס דה מיזייר בראיון לעיתון "פרנקפורט רונדשאו" הגרמני, נאמרו לאחר שנשאל באופן ספציפי לגבי דיווחים על התנגדותה של ישראל להסכם. עם זאת, ציין השר כי על אף שההחלטה לא מושפעת מלחצים חיצוניים, לדעתו האישית "יציבותה של מצרים אינה מספקת".

גורמים בכירים בממשלת ישראל סיפרו לאחרונה לעיתון "ידיעות אחרונות" כי מאז הכריז מפקד חיל הים המצרי על הרכישה לפני כשבועיים, הורגשה מתיחות רבה ביחסים בין ישראל לגרמניה. על אף שמדבריו התקיפים של דה מזייר משתמע כי גרמניה נחושה לבצע את העסקה, בשבוע שעבר פרסם העיתון הגרמני "דר שפיגל" דיווח לפיו גרמניה תדון מחדש בביצוע ההחלטה - שכבר אושרה באופן סופי בחודש נובמבר שעבר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ומצפה לשיחות שיגבירו את הביטחון והשלום באזורנו הבעייתי". נתניהו ושר החוץ הגרמני/מערכת וואלה!, צילום מסך

כאמור, מספר ימים לאחר היוודע דבר העסקה עם מצרים, הגיע שר החוץ הגרמני גידו וסטרוולה לביקור בן יממה בישראל, בו הדגיש בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "גרמניה מעריכה את יחסיה הקרובים עם ישראל". בצל דיווחים על מתיחות בין ישראל לבין קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, באשר לקיפאון המו"מ המדיני עם הפלסטינים, אמר נתניהו לוסטרוולה: "אני מעריך את המחויבות של הקנצלרית מרקל לביטחונה של ישראל ומצפה לשיחות שיגבירו את הביטחון והשלום באזורנו הבעייתי".

בביקור הבזק נפגש וסטרוולה גם עם שר הביטחון ברק, אשר ציין בפגישה דווקא את עסקת הרכש המסתמנת עם ישראל. לדבריו, "אנחנו שמחים לציין ששיתוף הפעולה הביטחוני שישנו בין ממשלת גרמניה לממשלת ישראל טוב מאוד ומשתקף, בין היתר, בחתימת החוזה על צוללת שישית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully