וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדבדב מתייצב לצד הפוסי ריוט: "הן נענשו מספיק"

13.9.2012 / 1:32

ראש ממשלת רוסיה נקט עמדה מפתיעה, ואמר כי יש לשחרר ממאסר את חברות להקת הפאנק, שתקפו בשיריהן את הנשיא פוטין. הוא לא שכח להדגיש עם זאת, כי "מה שהן עשו מבחיל"

הפוסי ריוט מקבלות תמיכה מכיוון לא צפוי. ראש ממשלת רוסיה, דמיטרי מדבדב, אמר אמש (רביעי) שלדעתו יש לשחרר את שלוש החברות בלהקת הפאנק ממאסר. השלוש נשפטו לשנתיים מאסר בחודש שעבר, לאחר שהופיעו בכנסייה במוסקבה ושרו שיר בו ביקשו מריה הקדושה לסייע בהדחת הנשיא, ולדימיר פוטין.

ולדימיר פוטין לצד דמיטרי מדבדב במסדרון הקרמלין, 24 באפריל 2012. רויטרס
ראש הממשלה התייצב לצד המבקרות החריפות ביותר של הנשיא. מדבדב ופוטין/רויטרס

"איני רואה תועלת בהמשך מאסרן", אמר מדבדב בהופעה בטלוויזיה. "מאסר על תנאי הוא עונש מספיק, בהתחשב בכל הזמן שהן כבר היו במעצר". עם זאת, ראש הממשלה הרוסי מתח ביקורת על חברות הלהקה. "מה שהן עשו מבחיל, איך שהן נראו, וכל ההיסטריה שהמעשה שלהן גרם לה".

מדבדב, שהדגיש כי עונש מאסר הוא עונש מאוד נוקשה, הבהיר כי זוהי דעתו האישית בלבד וכי אין בכוונתו לנסות להשפיע על החלטת בית המשפט. בנות הפוסי ריוט, מריה אליוכינה בת ה-24, יקטרינה סמוצביץ' בת ה-29 ונדז'דה טולוקוניקובה בת ה-22, נעצרו במרץ ונתונות מאז במעצר. באחד באוקטובר צפוי להיפתח הדיון בערעור שהגישו.

נושא: בנות להקת פוסי ריוט בהרשעתן בבית המשפט במוסקבה, רוסיה, אוגוסט 12. רויטרס
באחד באוקטובר ייפתח הדיון בערעור. בנות הפוסי ריוט אשר נמצאות במאסר/רויטרס

גזר הדין של חברות הלהקה, עורר הדים ברחבי העולם וביקורת נוקבת מהמערב וגם בתוך רוסיה, אולם הנשיא פוטין ממשיך להיראות אדיש. בראיון טלוויזיוני שהעניק פוטין בשבוע שעבר, הוא סירב להשיב לשאלה האם הוא חושב שהעונש מתאים ואמר רק כי הוא לא היה מעורב בהחלטת בית המשפט.

עם זאת, הנשיא לא נמנע מביקורת על השלוש ואמר כי הן פגעו ברגשותיהם הדתיים של רבים מאזרחי רוסיה. בינתיים, ממשיכות חברות נוספות בלהקה שנמלטו מרוסיה לפני שנעצרו להשמיע את הביקורת שלהן, ופרסמו בשבוע שעבר סרטון וידאו בו שרפו פוסטרים של פוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully