וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי חולים בשוויץ הפסיקו לערוך ניתוחי ברית מילה

בעוד שבגרמניה מחפש הפרלמנט דרכים לעקוף את החלטת בית המשפט שחוללה סערה, השלכותיה כבר מורגשות בשכנה מדרום, שם החליטו שני בתי חולים לחדול מ"ניתוחים שאינם רפואיים"

סערת ברית המילה מתרחבת. פסיקת בית המשפט בחודש שעבר בקלן שבגרמניה, שקבעה כי ברית מילה אינה חוקית, אמנם נדחתה בתוקף על ידי המערכת הפוליטית במדינה, בראשות הקנצלרית אנגלה מרקל, והפרלמנט הגרמני כבר יוזם חקיקה שתמנע מצב כזה. אולם בינתיים, השלכות הפסיקה כבר מורגשות מחוץ לגבולות המדינה: בסוף השבוע הודיעו שני בתי חולים בשוויץ על הפסקת "ניתוחים שאינם רפואיים" עד לבחינת הסוגייה - כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים.

בבית החולים לילדים בציריך, אחד מהשניים שקיבלו את ההחלטה, הדגישו במיוחד את הדאגות האתיות והמשפטיות הקשורות בנושא: היות שאין ביכולתם של הילדים להתנגד לפרוצדורה, חוששים בבית החולים - בו נערך ניתוח ברית מילה אחת לחודש-חודשיים - מפני תלונות עתידיות על תקיפה. ההחלטה מוציאה מהכלל מקרים של הסרת עורלה מסיבות רפואיות.

ראש מחלקת האורולוגיה האחראית לניתוחים אלו בבית החולים, ריטה גובט, פרסמה הצהרה באתר האינטרנט של בית החולים, שהסבירה כי ההנהלה החליטה על הצעד עד שיתקבל ייעוץ משפטי ממומחה לענייני אתיקה רפואית.

דובר מטעם בית החולים הוסיף בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "ייתכנו מקרים מורכבים בהם האם מעוניינת בברית מילה, אולם האבא מתנגד". לדברי הדובר, להחלטה לא צפויה להיות השפעה משמעותית על ניתוחי המילה ברחבי המדינה, כיוון ש"רוב היהודים הולכים לרופאים מומחים הידועים בקהילה היהודית". בעקבותיו, מסר אתמול בית חולים סט. גול בלוזאן הודעה דומה, אולם בכיר בבית החולים מסר כי הכרעה סופית בנושא תינתן בסוף הקיץ.

בינתיים, דווקא בגרמניה - שם עוררה ההחלטה קואליציה יהודית-מוסלמית שהחלה לפעול נגדה, נראה כי המחוקקים חוזרים בהם מכוונתם. בפרלמנט הגרמני עברה ביום חמישי הצעה חוצת-מפלגות, הקוראת לחוקק עד הסתיו חוק המתיר לקיים ברית מילה במסגרת דתית, "כל עוד אינה גורמת לסבל מיותר". עם זאת, שרת המשפטים של גרמניה, סבין לוייתוייסר-שנארנברגר, הבהירה כי "המצב מורכב יותר מסתם שינוי של משפט אחד איפשהו". בראיון ל"דר-שפיגל" שצפוי להתפרסם מחר, הוסיפה השרה כי "לא תהיה מופתעת" אם הפרשה תתגולל בסופו של דבר לפתחו של בית המשפט החוקתי העליון במדינה, שיצטרך לפסוק בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully