וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בבורגס: החל מבצע פינוי הפצועים הישראלים

יהושע בריינר, שליח וואלה! לבולגריה

19.7.2012 / 7:04

שליח וואלה! לבולגריה מדווח כי חלק מהפצועים עדיין מאושפזים במצב קשה. סך הכל נהרגו שבעה בני אדם, בהם חמישה ישראלים, נהג האוטובוס הבולגרי ואדם נוסף, ככל הנראה המחבל

צילום: הטלוויזיה הבולגרית; עריכה: גדי וינסטוק

הבוקר (חמישי) החל פינויים של כ-35 בני אדם שנפצעו בפיגוע מבולגריה לישראל. מצבם של לפחות שניים מהפצועים המאושפזים קשה. סך הכל נספו באירוע שבעה בני אדם, מהם חמישה ישראלים, נהג האוטובוס הבולגרי ואדם נוסף שזהותו לא ידועה בשלב זה, אולם ככל הנראה מדובר במחבל המתאבד. טרם פורסמה זהות הנספים.

הפיצוץ אירע באחד מכמה אוטובוסים שהמתינו בחניית שדה התעופה לקראת העברת התיירים הישראים לבתי המלון. ראש ממשלת בולגריה, בויקו בוריסוב, אמר לסוכנות הידיעות הבולגרית "נוביניטה" כי החשד העיקרי לפיו פועלים כוחות הביטחון הוא כי את הפיגוע ביצע מחבל מתאבד עם מסמכים מזויפים. אמש, אמרו במשטרה הבולגרית כי נחקר אם המטען הוחבא באוטובוס, או שהוברח למזוודתו של אחד הנוסעים ללא ידיעתו.

לפנות בוקר נחתה בבורגס משלחת חירום של מגן דוד אדום, בראשות מנכ"ל הארגון, אלי בין. המשלחת מעניקה סיוע לפצועים ובוחנת את אופי הפגיעות בהם, כדי לבדוק אם יש צורך לפנות חלק מהם לישראל.

הבוקר יצא לבולגריה גם מטוס הרקולס של חיל האוויר. קצין בכיר בחיל הרפואה סיפר לוואלה! חדשות על היערכות צה"ל לפינוי הפצועים. "נחתנו הבוקר בבורגוס עם צוותי רפואה שכוללים כירורגים, מרדימים, מומחים לטיפול נמרץ, פרמדיקים וחובשים, לוחמי 669, נציגים של פיקוד העורף, ואנשי משרד הביטחון". לדברי הקצין, מרביתם הפצועים הישראלים סובלים מפגיעות הדף ורסיסים.

הפיגוע בבורגס: סיקור מלא בוואלה! חדשות
הדיווח הראשון: הרוגים ופצועים בפיגוע בשדה התעופה
החקירה: מחבל מתאבד התפוצץ באוטובוס התיירים
הצעירים הישראלים בבורגס מפוחדים ומסתגרים במלון
אובמה ונתניהו: נשתף פעולה בחקירת הפיגוע בבולגריה

פיגוע בבוגרס בולגריה, יולי 2012. AP
פינוי הפצועים משדה התעופה בבורגס, אמש/AP

הפיצוץ אירע אתמול בשעה 17:30 (שעון מקומי), וכוון נגד נוסעים בטיסה 392 של חברת השכר "אייר-בולגריה", שנחתה אחרי טיסה מישראל. על סיפון המטוס היו כ-150 נוסעים, בהם אזרח אמריקני, אזרח איטלקי, אזרח סלובקי, שמונה ילדים ותינוק.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

נפצע בפיגוע לפני 10 שנים - ונפצע אמש בפיגוע בבולגריה

גדי סיבוני, בן 60 מבית שאן, נפצע לפני עשר שנים בפיגוע ירי בסניף הליכוד בעיר. אמש, נפצע בפיגוע בבורגס, שם נחת לחופשה עם אשתו ושתיים מאחיותיה. בתו, חלי, סיפרה לוואלה! חדשות כי "הטרגדיה חזרה אלינו שוב. לא הבנו בהתחלה מה קורה, ופחדנו שאבא נפצע קשה כמו בפעם הראשונה". לדבריה, אביה עדיין מאושפז, וטוען כי קיבל טיפולי לקוי. "אנחנו מקווים שהם יחזרו הביתה בשלום כמה שיותר מהר".

הרב יוסף סלמון, שליח חב"ד בבורגוס, אמר כי ביקר את הפצועים בבית החולים בעיר ושהה מחוץ לחדרי הניתוח. "ראיתי המון פחד ופגשתי אנשים מבוהלים מאוד", סיפר. "יש כאן אדם ששבר את רגליו, ואדם אחר שלא מצא את אשתו ולא יודע אם היא חיה או מתה", העיד.

זירת הפיגוע בשדה התעופה בורגס, בולגריה. 18 ביולי 2012. רויטרס
האוטובוס אחרי שעלה באש, אמש בבורגס/רויטרס

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, האשים את אירן וחיזבאללה באחריות לפיגוע. בחיזבאללה מכחישים קשר לפיצוץ, ואומרים כי ההאשמה "מגוחכת". בירושלים דבקים בעמדה כי אירן וחיזבאללה היו אחראים גם לשורה של ניסיונות פיגוע נוספים בחודשים האחרונים נגד מטרות ישראליות, בין היתר בתאילנד, בהודו, בגיאורגיה, בקניה ובקפריסין. "כל הסימנים מובילים לאירן", אמר נתניהו.

במקביל לחקירת הפיגוע, נשיא בולגריה, רוזן פלבנלייב, אמר אמש כי נפגש עם בכירי המוסד לפני חודשיים, וכי לא קיבל מהם כל התרעה מפני פיגוע אפשרי. מנגד, בתקשורת הבולגרית דווח כי לפני כמה שבועות, שירותי הביטחון המקומיים דווקא קיבלו התרעה מפני ביצוע פיגוע בשטח המדינה. לפי הדיווחים, ההתרעה הועברה לבולגריה על ידי ה-CIA ועל ידי גופי מודיעין אחרים.

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו

לפנייה לטל שלו: tal_sh@walla.net.il
לפנייה ליהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully