וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית חירום כלכלית באיחוד: המעבר החופשי יבוטל?

11.6.2012 / 19:04

באירופה שוקלים שורת צעדים חסרי תקדים כדי להתמודד עם החרפה אפשרית של המשבר הכלכלי ביבשת, ובהם הגבלת סכומי משיכות בכספומטים. "כרגע זו עדיין תוכנית מגירה"

בעקבות המשבר הכלכלי המחריף באירופה, הודו היום (שני) פקידי אוצר מהאיחוד האירופי כי נשקלת האפשרות להגביר את הפיקוח הכלכלי ביבשת באופן קיצוני. "תרחיש האימים" עליו מדברים באיחוד, כולל הגבלה על סכומי המשיכה מכספומטים, וכמו כן גם אכיפת בדיקות גבול בין מדינות, וביטול המעבר החופשי ללא ויזה בתוך 27 מדינות האיחוד האירופי.

הדברים נאמרים על רקע בקשתה של ספרד לקבלת סיוע כלכלי, ומתוך חשש כי יוון תבקש לפרוש מגוש האירו. פקידי האוצר מסרו כי הרעיונות נשקלים במסגרת פיתוח "תכניות מגירה", והדברים עדיין רחוקים ממימוש, כאשר עליהם לעבור עוד תהליכי חקיקה בפרלמנט האירופי. בנוסף, הודגש כי "מטרת הדיונים היא להיות מוכנים לכל תרחיש, ולא בהכרח לתרחיש שאליו אנו מצפים". כיום, לא ידוע על כל כוונה מצדה של יוון לעזוב את גוש האירו.

"עלינו להיות מוכנים לכל תרחיש"

שר האוצר הבלגי, סטיב ונקר, אמר בסוף חודש מאי כי "זוהי האחריות של כל מדינה חברה בגוש האירו, להיות מוכנה לכל תרחיש אפשרי". עם זאת, באיחוד האירופי טוענים כי ככל שגוברת חוסר הוודאות הפוליטית ביוון, לקראת סבב הבחירות השני ב-17 ליוני, עולה הצורך בתוכניות חירום מוכנות.

עוד נמסר מהאיחוד כי "האפשרות למשיכות כספומט מוגבלות, ובקרה מוגברת על תנועות הון בין מדינות נשקלה ונותחה על ידי מומחים". עד כה, מרבית הדיונים סביב הנושא התרחשו בשיחות ועידה בלבד, אך כעת עושה רושם כי בקרוב תתקיים פגישה רשמית של נציגי האיחוד האירופי.

לקריאה נוספת
ספרד ביקשה סיוע, האיחוד ילווה עד 100 מיליארד אירו
באירופה מתכוננים בחשאי לעזיבת יוון את גוש האירו
חששות יוון גררו את בורסות אירופה לשפל של 4 חודשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully