וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרלמנט הבריטי: "מרדוק לא ראוי לנהל חברה"

דו"ח חסר תקדים בחריפותו של ועדת החקירה הפרלמנטרית לפרשת ההאזנות בעיתוני רשת ניוז קורפ: "מרדוק ובנו נהגו בעיוורון מרצון, והם אחראים אישית לתרבות פלילית ולטיוח"

איל התקשורת רופרט מרדוק "אינו אדם הכשיר לעמוד בראש חברה בינלאומית גדולה" - כך קבעה ועדת חקירה של הפרלמנט הבריטי שבחנה את פרשת האזנות הסתר בכלי התקשורת שבשליטת התאגיד של מרדוק, "ניוז קורפ". מסקנות הוועדה הוגשו היום (שלישי) לפרלמנט - וכללו ביקורת חסרת תקדים על המיליארדר האוסטרלי, שהעיד בפניה בשבוע שעבר.

הוועדה קבעה בין היתר כי מרדוק הפגין "עיוורון מרצון" לאי הסדרים הבוטים בתוך האימפריה שלו - שכללו בין היתר האזנות סתר שהפעילו הצהובונים "ניוז אוף דה וורלד" (שנסגר עקב הפרשה) ו"הסאן" והעיתון "סאנדיי טיימס", לפוליטיקאים, לסלבריטאים, לאנשי צבא ואפילו לקורבנות רצח ופיגועים.

דו"ח ועדת החקירה לפרשת ההאזנות שהוגש לפרלמנט הבריטי, 1 במאי 2012. רויטרס
85 עמודים. דו"ח הוועדה שהוגשה היום לפרלמנט/רויטרס

מרדוק בן ה-81, קבעה הוועדה, כמו גם בנו ג'יימס מרדוק, שניהל את חברת-הבת "ניוז אינטרנשיונל" האחראית על העיתונים הבריטיים ברשת, אחראים אישית באופן מלא ל"תרבות הפלילית" שהתפתחה בעיתוניהם. עוד קובע הדו"ח כי רשת העיתונים ניסתה להונות את הפרלמנט במשך חמש שנות החקירה בפרשה, והזינה את הוועדה במידע כוזב. "האינסטינקט שלהם (של מרדוק האב והבן) לאורך כל הדרך, עד שהיה מאוחר מדי, היה לטייח - במקום לאתר את ההתנהלות הקלוקלת ולהעניש את האחראים", נכתב בדו"ח בן 85 העמודים.

"שיקולים פוליטיים"

יש לציין כי הדו"ח לא זוכה לתמיכת כל חברי הוועדה: עשרת החברים היו חלוקים בדעותיהם, וארבעה מהם - כולם משורות המפלגה השמרנית - סירבו לגבות את המסקנות, שלטענתם נובעות משיקולים פוליטיים של יתר ששת החברים, אנשי הלייבור והמפלגה הליברל-דמוקרטית.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
איל התקשורת רופרט מרדוק מעיד בפני ועדת החקירה של הפרלמנט הבריטי לפרשת ההאזנות, 26 באפריל 2012. רויטרס
הזינו את הוועדה במידע כוזב. מרדוק מעיד בפני הפרלמנט, בשבוע שעבר/רויטרס

לפרשה יהיו כנראה גם השלכות לא פשוטות מבחינתו של ראש הממשלה דייוויד קמרון השמרן, הידוע בקרבתו למשפחת מרדוק ולכלי התקשורת שבבעלותה - והדבר עשוי להתבטא כבר בבחירות הקרובות לרשויות המקומיות בבריטניה, שייערכו מחרתיים.

מבחינת מרדוק עצמו, אגב, אין בשלב זה להחלטות הוועדה משמעות מעשית - אולם הדברים החריפים בוודאי לא נעלמו מאוזניהם של בעלי המניות של אימפריית ניוז קורפ - הכוללת בין היתר גם את העיתון הפופולרי בארה"ב, "וול סטריט ג'ורנל", ושורה של תחנות טלוויזיה בעולם בהן "פוקס". אלו עשויים בהחלט, לפי ההערכות, לדרוש ממנו כעת לפרוש מתפקידו כיו"ר התאגיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully