וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטי בן 80 יעבור ניתוח לשינוי מין: "סוף סוף"

רות רוז, שנולדה בשם ג'יימס, ידעה כבר בגיל תשע שבתוך תוכה היא אישה - אבל רק אחרי 70 שנה, קריירת טיס בחיל האוויר, שלושה ילדים וארבעה נכדים, החליטה לממש את ייעודה

אף פעם לא מאוחר מדי להגשים חלום: רות רוז, סבתא לארבעה נכדים שפעם קראו לה ג'יימס, תהפוך בגיל 80 לאדם המבוגר ביותר בתולדות בריטניה שעובר ניתוח לשינוי מין - כך מדווח היום (ראשון) "הסאן", שאף ריאיין את המנותח/ת המאושר/ת. "זה יהיה נפלא להיות מי שאני סוף סוף", אמר רוז לצהובון. "החיים שלי מלבלבים ופורחים מאז שקיבלתי את ההחלטה". שיא הגיל הקודם למנותח לשינוי מין, אגב, עמד על 75.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'יימס שהיה לרות. הכתבה היום ב"סאן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

רוז, שכבר זמן מה מצוי בטיפול הורמונלי ונראה כמו גברת לכל דבר, מספר כי חלם להיות אישה כבר מגיל תשע. למרות שגדל כילד ושיחק רוגבי, הוא מעיד כי "הנשיות תמיד הייתה בתוכי, והייתי נוהג למצוא פרטי לבוש קטנים של בנות ולובש אותם בסתר". בהמשך התגייס לחיל האוויר, התחתן, הוליד בן ושתי בנות, ולאחר סיום קריירת הטיס המשיך לעבוד כמהנדס. ב-2003 התגרש מאשתו לאחר 42 שנות נישואין (אם כי הם עדיין שומרים על קשר אמיץ). "זה היה מביך שהיא גילתה", הוא מספר, "אבל מאותו רגע, הפסקתי להסתיר".

כמעט 70 שנה חלפו מאז הבין בתוך-תוכו שהוא למעשה אישה, ולפני שנתיים, לאחר פרישתו לגימלאות, החליט לממש את ייעודו והחל לחיות כאישה באופן גלוי. בחודש הבא ימלאו לו 79, אך חרף גילו, הרופאים פסקו כי הוא כשיר לעבור את הניתוח המורכב - שמספקים שירותי הבריאות הממלכתיים תמורת 13,500 ליש"ט - והוא מתוכנן להתקיים באוקטובר 2013, לאחר שלרוז ימלאו כבר 80.

לדברי הרופאים, ג'יימס-רות רוז בריאה כשור, ואין כל מניעה רפואית. "אני רק רוצה כבר שזה יקרה", היא אומרת. "אני מספיק מבוגרת בשביל לא להיות מודאגת מהסקס - זה לא המניע שלי. האווירה החברתית בימינו היא של הבנה וסובלנות, אז אני לא צריכה יותר להעמיד פנים שאני משהו שאני לא".

לקריאה נוספת:
קנדה: אישה שנולדה גבר תתחרה ב"מיס תבל"
בהודו, מלכות היופי היו פעם מלכים
לראשונה בתאילנד: ה"ליידי בויז" ישמשו כדיילות
באיטליה פתחו כלא לאסירים טרנסג'נדרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully