וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גובר החשד: אחי המחבל סייע ברצח בבית הספר בטולוז

מחקירתו של עבד אלקאדר מראח, העצור יחד עם אשתו, עולה כי הוא היה סמוך לזירת הרצח ואמר כי הוא "גאה" במעשיו אחיו. סרקוזי, בהבטחת בחירות: "חופש הביטוי ייעצר בג'יהאד"

מחקירתו של אחיו של המחבל מוחמד מראח, העצור עם אשתו ומתושאל בפריז, עולה כי ייתכן שהוא היה מעורב ברציחות שעשה אחיו. מקורות במטה המודיעין הפנימי של צרפת, שם נחקרים האח - עבד אל-קאדר מראח - ואשתו, יסמינה, אמרו כי האח הצהיר בחקירה כי הוא "גאה במסע הרצח שביצע אחיו".

לפי הדיווחים, עולה כי האח סייע לאחיו לגנוב את האופנוע ששימש למסעות הרצח, וייתכן שמחשב נייד או מכשיר טלפון נייד שנשא בכליו, אוכנו סמוך לבית הספר אוצר תורה ביום הרצח. כמו כן, דווח כי ב-2010 הוא בא למצרים עם אחותו כדי ללמוד קוראן ושם הקצין את דעותיו והתקרב לזרמים קיצוניים. לא ברור אם בנוסף, כמו אחיו המחבל, הוא ערך מסעות אימונים בירי, ולפי שעה, הוא קושר את עצמו רק לגניבת האופנוע. בכמה כלי תקשורת, צוטט האח באומרו כי הוא "שמח" שאחיו מת עם נשק בידיים. החוקרים מעריכים כי הוא סיפק סיוע לוגיסטי לאחיו.

לפי דיווח ב"טלגרף", יסמינה מראח, אשת האח, אמרה לחוקריה כי היא לא ידעה על מעשי בעלה. העיתון הבריטי דיווח כי יסמינה, בת 30, אמרה ש"אם יתברר שבעלי הוא סלפי אלים - הרי שהוא הוליך אותי שולל, שכן מעולם לא חשדתי בדבר".



חקירת הרציחות בטולוז - כותרות נוספות
צפו: תיעוד ראשון מתוך הדירה בה התבצר המחבל מטולוז
מפקד צוות השוטרים: לא הייתי משנה דבר בדרך בה פעלנו
אמו של המחבל בחקירתה: "מרגישה אשמה על מה שקרה"

מטה סוכנות המודיעין הפנימי של צרפת ליד פריז, שם נחקר אחיו של מוחמד מראח. מרץ 2012. רויטרס
מטה המודיעין בפריז,שם נחקרים האח ורעייתו/רויטרס

אמו של מראח, שנעצרה גם היא, שוחררה אמש ממעצרה בלי שהוגש נגדה כתב אישום. עורך דינה אמר שהיא לא ידעה על מעשיו של בנה. "היא לא ראתה את זה מגיע", אמר, והוסיף כי היא חשה "אשמה וחרטה" ממה שקרה ו"שואלת את עצמה אם היה ביכולתה למנוע את הדברים". נמסר כי היא משתפת פעולה עם חוקריה ויתכן שהיא תחמוק מכתב אישום משמעותי.

סרקוזי בעצרת בחירות: "היינו חייבים לנטרל את המחבל"

במקביל להתקדמות בחקירה, נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, הבהיר אמש (שבת) כי הוא גאה בכוחות הביטחון שהצליחו להסתער על ביתו של המחבל, ואמר כי "לא ירשה לאיש להטיל דופי בפעילותם של הכוחות".

הנשיא אמר כי הרציחות שביצע מראח "הפכו מהיסוד את הרפובליקה הצרפתית", אך הוא הבטיח כי לא ירשה לגרור את המדינה למסע נקמה. לדברי סרקוזי, השוטרים נאלצו לירות למוות במחבל, משום שהוא הבהיר כי בכוונתו לרצוח שוב ולפגוע בשוטרים ובאזרחים. "היינו חייבים לנטרל אותו", הבהיר.

סרקוזי, שהשהה את קמפיין הבחירות שלו לנשיאות אחרי הפיגוע בבית הספר "אוצר תורה" בטולוז, נשא נאום בחירות לוחמני ונרגש בפריז, בה פרש את מדיניותו בנושא ביטחון - נושא שהפך בימים האחרונים לקרב בין המועמדים לנשיאות. בעצרת, שבה התקהלו כ-3,000 תומכים נלהבים, אמר סרקוזי כי העם הצרפתי צריך להתאחד בשעה זו ולא לאפשר לאיש לפגוע בעוצמתה של המדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נשיא צרפת ניקולא סרקוזי בעצרת בחירות בפריז, מרץ 2012. רויטרס
סרקוזי, אמש בפריז. ברקע: ססמת הקמפיין, "צרפת חזקה"/רויטרס

יריבו של סרקוזי במרוץ לנשיאות, פרנסואה הולנד, ערך במקביל עצרת בחירות בקורסיקה, בה האשים את סרקוזי בהזנחת נושא הביטחון בצרפת בחמש השנים האחרונות, מאז נבחר לנשיא. בעצרת בפריז, סרקוזי אמר כי בכוונתו ליזום חוקים חדשים ללוחמה בטרור, בהם חוק המוציא מחוק תעמולה קיצונית וחוק המעגן בחוק עונשי מאסר למי שגולש באתרים המקדמים אותה. "ג'יהאד קיצוני אינו מהווה חלק מחופש הביטוי", הבהיר.

לדברי סרקוזי, צרפת ניצבה במלוא עוצמתה מול פני "הטרור המפלצתי", ולא הראתה מולו כל פחד או כעס. הוא הבהיר כי צרפת גם לא תיגרר לנקמה, וציין את כאבן של משפחות החיילים הצרפתים שנרצחו על ידי מראח ושל המשפחות סנדלר ומונסונגו שנרצחו בבית הספר בטולוז. "עד סוף ימיי לעולם לא אשכח את הכאב והאימה שחזיתי בהם", אמר, "לעולם לא יהיה ניתן להתרגל לתחושה כזו של כאב".

מפקד צוות השוטרים: "הייתי פועל בצורה זהה"

שלשום, חשף מפקד הצוות שפשט על ביתו של של מוראח פרטים נוספים על מבצע ההסתערות. בריאיון לעיתון "לה פיגארו", סיפר אמורי דה הוטקלוק כי "עד לרגע שהחל העימות, החזקתי איתי מאחורי איש משא-ומתן מאחורי הדלת, והוא הציע למחבל ששני הצדדים יניחו את נשקם וישוחחו". לדבריו, מראח התעקש כי ברצונו "למות עם חרב בידיו ולהצטרף לאללה ול-72 הבתולות". מפקד הצוות הבהיר כי לא היה עושה דבר בצורה שונה והביע ביטחון בצורה שפעל בה.

התכנית הראשונית של הפשיטה, לדברי המפקד, הייתה לשכנע את מראח לצאת ממחבואו בחדר האמבטיה באמצעות שימוש בגז מדמיע. עם זאת, כשניסו השוטרים לחורר פתחים בחדר כדי לרסס את הגז, הסתער עליהם מראח ופתח בירי לכל עבר.

(עידכון ראשון: 20:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully