וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קתרין אשטון: "דברי על טולוז הוצאו מהקשרם"

בעקבות הביקורת: שרת החוץ, שמדבריה השתמעה השוואה בין מותם של ילדים בעזה לבין מות הילדים בפיגוע בטולוז, טוענת כי דבריה עוותו. מוקדם יותר תקפו נתניהו וברק את דבריה

דוברה? של שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, מסר היום (שלישי) כי דבריה של אשטון ביחס לפיגוע בצרפת, בו נהרגו ארבעה בני אדם ליד בית הספר היהודי בעיר טולוז, ומהם השתמעה השוואה נסיבות מותם של הילדים בטולוז לבין "הילדים הנהרגים בעזה וסוריה" - עוותו. הדובר הבהיר כי אשטון לא השוותה בין הפיגוע בטולוז לבין המצב בעזה, אלא התייחסה לטרגיות שבמותם של ילדים בכל העולם, כפי שבא לידי ביטוי באמירתה: "אנו זוכרים ילדים שמתו בטרם עת מכל מני סיבות". את הדברים אמרה אשטון בפני קבוצת ילדים פלסטינים בבריסל, והתייחסה במשפט אחד לסבל שעובר העם הפלסטיני ולתקרית הירי בטולוז.

הטענה של אשטון, כי דבריה הוצאו מהקשרם, מגיעים במקביל למבול ביקורות מצד חברי כנסת ושרים בישראל, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק, שר החוץ אביגדור ליברמן ויושבת ראש האופוזיציה ציפי לבני.

ברק: "השוואה מקוממת ורחוקה מהמציאות"

נתניהו, שדיבר במהלך כנס בטכניון בחיפה שנפתח בדקת דומייה לזכר הקורבנות בצרפת, פסל את ההשוואה בין "פעולת טבח ממוקדת על ילדים, כולל וידוא הריגה בילדה בת 8, לבין פעולות המגן הכירורגיות של צה"ל שנועדו לפגוע במחבלים המשתמשים בילדים כבמגן חי". נתניהו הוסיף כי "חוסר האנושיות והאכזריות בולטות מעל פני השטח. וידוא הריגה, בילדה בת 8, מעיד על מידה של פראיות וחוסר אנושיות בהיקף שקשה לתאר". שר החוץ אביגדור ליברמן המבקר כעת בסין זעם אף הוא מוקדם יותר על דברי של אשטון ואמר כי אלו "אינם ראויים". הוא טען כי "עליה לחשוב על ילדי דרום ישראל".

שר הביטחון אהוד ברק גינה גם הוא את הדברים ואמר כי "ההשוואה שעשתה אשטון בין מה שקורה בעזה, טולוז וסוריה מקוממת ורחוקה מהמציאות". ברק הוסיף כי "צה"ל פועל בעזה בזהירות המירבית כדי למנוע פגיעה בחפים מפשע. אני מקווה ששרת החוץ של האיחוד האירופי תבין במהרה את הטעות שעשתה ותחזור בה מדבריה". יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, אמרה כי ההשוואה "פסולה, מקוממת ולא נכונה", והצדיקה את הדרישה לאשטון לחזור בה מדבריה. "לא דומה אירוע שנאה לאירוע של מדינה שנלחמת בטרור, גם אם תוך כדי נפגעים אזרחים", הסבירה לבני.

לקריאה נוספת
ליברמן לאשטון: חזרי בך מההשוואה בין טולוז לעזה
קתרין אשטון: "ילדים נהרגים בטולוז, עזה וסוריה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully