וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חמאס בז'נבה: על ישראל לכבד זכויות אדם

ניר יהב

19.3.2012 / 17:16

נאומו של איסמעיל אל-אשקר במועצת זכויות האדם של האו"ם בז'נבה, שזכה לגינוי מצד ישראל עוד טרם החל, התרכז בבקשה לשחרר חברי פרלמנט של חמאס העצורים בישראל. "להקים ועדה"

בכיר חמאס, איסמעיל אל-אשקר, נשא היום (שני) דברים בפני מועצת זכויות האדם בז'נבה שבשוויץ. בנאומו קרא אל-אשקר, חבר הפרלמנט מטעם הארגון, לחייב את ממשלת ישראל לכבד את עקרונות זכויות האדם ולשחרר באופן מיידי את יו"ר הפרלמנט מטעם חמאס, ד"ר עזיז דוויק, ואת יתר חברי הפרלמנט העצורים בישראל. בנוסף קרא אל-אשקר לבטל את גירושם מירושלים של חברי הפרלמנט מטעם חמאס. הוא קרא עוד למועצה להקים ועדה שתבדוק את מצבם של חברי הפרלמנט העצורים בישראל.

מועצת זכויות האדם של האו"ם מקיימת דיון חירום בעניין סוריה, ז'נבה, 28 בפברואר 2012. רויטרס
בכיר חמאס נאם בפניה. מועצת זכויות האדם של האו"ם/רויטרס

בנוסף קרא אל-אשקר "לבחון מחדש" את חברותה של ישראל בארגוני זכויות אדם בינלאומיים, בעיקר בארגונים של האו"ם, "זאת לאור המשך הפשעים שישראל מבצעת נגד חברי הפרלמנט הפלסטינים". הוא קרא עוד לגנות את מדיניותה של ישראל "לחטוף חברי פרלמנט ולגרש חברי פרלמנט מירושלים לרמאללה" ולשים קץ "לתופעה המסוכנת הזו אשר פוגעת בחסינות הפרלמנטרית של אותם חברי פרלמנט". לדבריו, מדובר בבעיה עולמית ולאו דווקא פלסטינית.

"בדיחה מזוויעה"

אמש כינו במשרד החוץ את נאומו הצפוי של אל-אשקר "בדיחה מזוויעה". יגאל פלמור, דובר המשרד, אמר לוואלה! חדשות כי "חמאס וזכויות אדם הם תרתי דסרתי, ואין האחד יכול להתיישב עם השני". הוא הוסיף כי "רק מוח מעוות יכול להתיימר להביא אותם לדור בכפיפה אחת". פלמור ציין כי זוהי אותה מועצת זכויות האדם שבראשה עמדה שגרירה של קדאפי.

ביקורו של אל-אשקר בשווייץ הוא הביקור השני של בכירי חמאס במדינה בחודשיים האחרונים. לפני כחודשיים ביקרה במדינה האירופית משלחת מטעם הארגון בראשות חבר הפרלמנט מושיר אל-מסרי. בתום אותה פגישה גילה אל-מסרי כי שווייץ הסירה את שמה של חמאס מרשימת ארגוני הטרור.

לקריאה נוספת:
"בכיר חמאס בפני מועצת זכויות האדם? בדיחה מזוויעה"
עריקאת קרא לישראל לשחרר חברי פרלמנט עצורים
ח"כים מרע"מ-תע"ל נפגשו עם בכיר חמאס עזיז דוויק

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully