וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בלונדון: אלמונים השחיתו בית כנסת

30.4.2002 / 7:48

אלמונים פרצו לבית כנסת בצפון הבירה הבריטית, ציירו צלבי קרס, השחיתו ספרי תורה, בזזו רכוש ועשו את צרכיהם; הערכה: מדובר באנשי ימין קיצוני; משטרת לונדון: נפעל במהירות ובנחישות

התקריות האנטישמיות מגיעות גם ללונדון: בבית הכנסת שליד פארק פינסבורי בצפון הבירה הבריטית רוססו ביום שבת צלבי קרס על דוכן בית הכנסת, על טליות וטוטפות. העיתון הבריטי "אינדיפנדנט" דיווח כי ספרי קודש הושחתו, נקרעו ופוזרו על הרצפה. זו הפעם הראשונה בגל האנטישמיות הנוכחי, שנרשמת תקרית מסוג זה בבריטניה.

המשחיתים פרצו לבית הכנסת בלילה שבין שבת וראשון. הם ניפצו כ-20 חלונות ובזזו רכוש. את החפצים שערכם הכלכלי זעום, הם העדיפו להשחית: על ארון הקודש הם השליכו פחית צבע ירוק; על דגל ישראל הם דרכו וכיסו אותו בצבע. כמו כן המשחיתים שפכו את יין הקידוש בבית הכנסת ועשו את צרכיהם בכניסה לבית הכנסת.

כמה חברים בקהילה היהודית האשימו מוסלמים פונדמנטליסטים בהתקפה, בעוד אחרים טענו כי מדובר באנשי ימין קיצונים. התולים את האשמה במוסלמים מציינים כי בשבוע שעבר נאסר על אבו חמזה אל מסרי, שנחשב לאיש הדת המוסלמי המיליטנטי ביותר בבריטניה, לנאום במסגד המקומי בפינסבורי פארק. המסגד ממוקם מרחק הליכה מבית הכנסת.

ואולם, בין ההריסות, מתקבלים רמזים דווקא לכך שהפורצים היו אנשי ימין קיצוני. עקבות נעלי ההתעמלות שהשאירו בסוכר שפיזרו על רצפת מטבח בית הכנסת מחזקת את ההשערה כי מדובר באנשי הימין הקיצוני.

"אחת המתקפות המטרידות ביותר"

במשטרת לונדון, על כל פנים, דוחים את האפשרות כי מדובר בפריצה לשם שוד, ומציינים כי כלי הכסף של בית הכנסת לא נגנבו אלא הושחתו. דוברת מטעם משטרת לונדון הבטיחה: "נפעל במהירות ובאופן נחרץ נגד אלה שביצעו את המעשה הזה".

ג'רמי ניומרק, דוברו של הרב הראשי של בריטניה ד"ר ג'ונתן סאקס, אמר: "זו הפעם הראשונה שתקרית במדינה מזכירה מה שקורה ביבשת (אירופה). מבחינת חילול הקודש, מדובר באחת המתקפות המטרידות ביותר שראינו אי פעם".

מאז תחילת השנה נרשמה עליה של פי שבעה במספר המתקפות נגד יהודי בריטניה. בקהילה היהודית מאמינים כי פרץ האלימות האחרון קשור בסכסוך הישראלי-פלסטיני. בעיר לונדון הותקף יהודי בן 45 בשבוע שעבר וכעת הוא סובל משבר באפו ופגיעה בגבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully