וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאצ'ר: ק?ברו אותי עם מטחי תותחים, אך בלי מטס חגיגי

"גברת הברזל", שבריאותה מדרדרת מיום ליום, העבירה דרישות מדוקדקות לטקס האשכבה שייערך לה, שיתקיים במקום שבו התחתנו צ'ארלס ודיאנה. הברונית דורשת: לא לתת להמונים לראות את הארון

מרגרט תאצ'ר, לשעבר ראש ממשלת בריטניה, ביקשה שארון המתים שלה לא יוצג לציבור הרחב אחרי מותה. היא דרשה שאחרי מותה, הצוות האירובטי הרשמי של חיל האוויר של הוד מלכותה לא יערוך מטס כבוד מעל הכנסייה שבה ייערך טקס האשכבה לזכרה, למרות שמדובר בהלוויה ממלכתית, שתלווה במטחי תותחים.

לפי פרטים המתפרסמים היום (ראשון) ב"סאנדי טיימס", עולה כי תאצ'ר, בת 86, העבירה בקשות מיוחדות לקבינט בלונדון, כדי לאשרן בימים הקרובים. ככל הנראה, "גברת הברזל", שמצב בריאותה הדרדר מאוד בשנים האחרונות, מבקשת להימנע מהלוויה דומה לזו שנערכה לווינסטון צ'רציל ב-1965, שההמונים חלפו על פני ארון הקבורה שלו במשך שלושה ימי אבל.

מרגרט תאצ'ר. GettyImages
ביקשה הלוויה ממלכתית אך מצומצת. תאצ'ר וחברים/GettyImages

העיסוק בתכנוני ההלוויה של תאצ'ר החל כבר ב-2007, אז נפוצו שמועות כי היא דרשה - וחזרה בה לאחר מכן - שתיערך לה הלוויה רשמית. ההלוויה שתיערך לה תתקיים בקתדרלת סנט פול בלונדון, המארחת לרוב טקסים רשמיים, ושבה התחתנו הנסיך צ'ארלס והנסיכה דיאנה. בטקס שייערך לתאצ'ר, תנוגנן היצירה "ארץ של תקווה ותהילה" מאת אלגר, אותו חיבבה תאצ'ר יותר מכל. לאחר מכן, היא תיטמן בחלקת הקבורה של בית החולים צ'לסי, סמוך לקברה של בעלה, דניס, שמת ב-2003.

עם האלצהיימר, גברת הברזל כבר לא מזהה את בני המשפחה

תאצ'ר, הסובלת משיטיון ומבעיות בהליכה, ממעטת לצאת מביתה. בחודש ספטמבר היא עוררה התרגשות רבה ברחבי הממלכה, לאחר שפורסם כי באה לחגיגת יום הולדתו ה-50 של מזכיר ההגנה לשעבר, ליאם פוקס. כמה שבועות לאחר מכן, ביום הולדתה ה-86, צולמה מחוץ לביתה עם בנה, מארק, ורעייתו, שרה, בדרכה לסעודה.

העיתונים עטו על ההזדמנות הנדירה כדי לתעד את המנהיגה הקשוחה, הממעטת להופיע בציבור, אך נאלצו להסתפק בכמה תמונות בלבד. הסיקור היה אוהד למדי, חרף הקו הכללי של העיתונות הבריטית, שנוטרת טינה לתקופת כהונתה של תאצ'ר, בשנים 1990-1979, שנחשבת עד היום לשנויה מאוד במחלוקת. שיר פופולרי ומשעשע אף נושא את הכותרת "ביום שמרגרט תאצ'ר תמות".

בשל מצבה, בשנה שעברה, נאלצה הברונית להיעדר מיום הולדתו של ראש הממשלה, דיוויד קמרון. היא סירבה בנימוס גם להזמנה לחתונתם של הנסיך וויליאם וקייט מידלטון. נוסף על בעיות הזיכרון שלה, תאצ'ר אושפזה בשנים האחרונות בשל דלקת ריאות, וגם שברה את רגלה ואת ידה כמה פעמים. בתה התראיינה לתקשורת לפני שלוש שנים בעקבות ספר שכתבה, ואמרה כי אמה אף מתקשה בזיהוי בני המשפחה, אך סיפרה שכשתאצ'ר נזכרת בימיה ברחוב דאונינג 10, "הזיכרון שב ואמא מתעוררת מחדש".

עוד על "גברת הברזל"
בממלכה מקווים שתאצ'ר תזכה לחגוג עוד יום-הולדת אחד
מאמן ווסטהם פחות נרגש: "מגי תאצ'ר הרגה את הכדורגל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully