וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוויין התקשורת עמוס 5 שוגר בהצלחה לחלל מקזחסטן

11.12.2011 / 12:33

הלוויין עמוס 5 צפוי להקיף את כדור הארץ בכל 24 שעות ולשייט בחלל כ-15 שנה. מדובר בלוויין מסחרי שישפיע על שירותים בתחום התקשורת

יח"צ - חד פעמי

(עריכה: גדי וינסטוק)

לוויין התקשורת עמוס 5 של חברת "חלל תקשורת" שוגר בהצלחה בצהריים (ראשון), מבסיס הטילים בייקונור שבקזחסטן. בתום סדרת בדיקות מקיפות שבוצעו בשבועות האחרונים, בוצע השיגור המורכב מארבעה שלבים, שהאחרון שבהם יימשך למעלה מתשע שעות. לאחר מכן - יצטרף הלוויין עמוס 5 ללוויינים עמוס 2 ועמוס 3 שמפעילה חברת "חלל תקשורת" ונמצאים כבר בחלל.

עשרות עובדי החברה ובהם המנכ"ל דוד פולק התכנסו באולם במרכז הארץ, בו הוצב מרקע ענק דרכו יוכלו לעקוב אחר שיגור הלוויין. ההערכה היא כי הצטרפותו של עמוס 5 למערך הלוויינים של חברת "חלל תקשורת" תשפיע באופן משמעותי על השירותים שהחברה מעניקה בתחום שידורי טלוויזיה, אינטרנט מהיר רחב פס, הפצת וידאו ושירותי סלולר והעברתם ממקום למקום תוך שניות.

הלוויין עמוס 5 יוצר על ידי חברת NPO PM הרוסית עבור "חלל תקשורת" בעלות של 157 מיליון דולר, ובהשוואה לשאר לווייני החברה הוא הגדול ביותר, והראשון שלא מיוצר על ידי התעשייה האווירית בישראל. לדברי דוד זוסימן, בכיר בחברה, "בתקופה בה הזמנו את עמוס 5 מהחברה הרוסית לא יכלה התעשייה האווירית לייצר לוויינים בסדר גודל שכזה. עמוס 5 נושא ציוד תקשורת מתוחכם ומהווה תחנת ממסר ושידור מרוחקת בחלל. זהו לוויין מסחרי לחלוטין ללא כל משמעויות ביטחוניות והוא מאפשר קפיצת מדרגה בשירותים שלנו". הוא הוסיף כי "שיגור עמוס 5 לחלל מהווה פריצת דרך בשל עוצמתו ויכולתו הטכנולוגית לספק שירותים עבור אינטרנט, ערוצי טלוויזיה, חברות טלקום וספקי תשתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully