וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם שרת הפנים הבריטית "תפרה" תיק לראאד סלאח?

לפי מסמכים שהשיג ה"גרדיאן", עולה שלמרות התרעות של שוטרים בכירים, שטענו שהתיק נגד השייח לא יעמוד במבחן משפטי, השרה תרזה מיי פעלה נגדו, בהתבסס על דו"ח שקיבלה מארגון פרו-יהודי

שוטרים בכירים בבריטניה הזהירו את שרת הפנים, תרזה מיי, שלא לפעול למעצרו ולגירושו מהמדינה של השייח ראאד סלאח, מפני שהראיות נגדו חלשות ומפני שמדובר בתיק "עדין מאוד". כך מדווח ה"גרדיאן" הבריטי.

סלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, שוהה במעצר בית בתנאים מקלים בלונדון. הוא נעצר בסוף חודש יוני כשבא לבריטניה, בתואנה כי הוא מהווה איום ביטחוני ובעל עבר של אמירות אנטישמיות. מאז, נערכו כמה דיונים וערעורים בעניינו בערכאות שונות. בית הדין הגבוה לערעורים בלונדון דחה לפני כחודשיים את עתירת משרד הפנים הבריטי, וקבע כי סלאח לא יגורש בחזרה לישראל, אלא ימשיך לשהות בבריטניה עד הדיון הסופי שייערך לו, ביום שני בשבוע הקרוב.

ראאד סלאח מובא למעצר בכלא איילון יולי 2010. אורי לנץ
ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, השייח ראאד סלאח, במעצרו בישראל ב-2010/אורי לנץ

מהתכתבויות פנימיות שהגיעו לידי כתבי "הגרדיאן", עולה, לכאורה, כי שרת הפנים מיי פעלה נגד סלאח, מבלי שהייתה לה עילה רשמית לגרשו.

בין היתר, נחשף כי ה" Community Security Trust", ארגון פרו-יהודי הפועל נגד אנטישמיות בבריטניה באמצעות "דואר חם להלשנות", הוא שדיווח למשרד הפנים כי סלאח עומד לנאום בין היתר גם בפרלמנט "ועלול להשפיע לרעה על קהל המאזינים". 17 דקות בלבד לאחר שהתקבל המסמך, נטען, מזכירתה האישית של השרה מיי כתבה מייל, בו שאלה: "האם נוכל לעשות משהו כדי למנוע ממנוע ממנו להגיע (למנוע ממנו כניסה בגין 'התנהגות לא נאותה')?".

קצינים התריעו: הראיות אינן חזקות, המעצר רק יתרום לדמותו של סלאח

רשויות הגבול, לעומת זאת, לא חשבו כי ניתן להתבסס רק על הדו"ח שהכין הארגון, כעילה לאסור את כניסתו של השייח לממלכה. נציג המשטרה, ג'ון רוזנום-לאנג, טען כי למרות שהשרה מיי היא בעלת הסמכות הסופית לפסול את כניסתו לבריטניה של סלאח, הרי שאם ישתמשו ב"ראיות" אלה, הרי שהדבר יגרום למקרה להפוך ל"פגיע מאוד מבחינה משפטית". לאחר שהשרה מיי חתמה על צו המעצר והגירוש, בכיר אחר במשטרת לונדון, אנדי סמית', הביע את התנגדותו לצעדים שנקטה, והתריע כי מעצרו של סלאח רק יאריך את עצם שהותו של סלאח בבריטניה, ויחזק את מעמדו הציבורי לרמה שלא נהנה ממנה בעבר.

בא כוחו של סלאח, עו"ד טייב עלי, אמר בתגובה כי "שרת הפנים מיי קיבלה החלטה - ורק אז חיפשה נימוקים כדי להצדיק אותה. אין זה תפקידו של משרד הפנים להחליט למי מותר לדבר בפרלמנט ולמי לא". בנוסף, אמר עו"ד עלי כי כל הנימוקים שהציג משרד הפנים נגד סלאח היו כאלה ש"הושאלו" מהתקשורת הישראלית: פואמה אנטישמית, לכאורה, שנשא סלאח; טענות לפיהן סלאח הילל מחבלים מתאבדים; טענות לפיהן סלאח תמך בעלילות-דם; וטענות לפיהן סלאח ציטט תכנים מ"הפרוטוקולים של זקני ציון". כל הטענות, לדברי עו"ד עלי, בדויות, ומקורן בציטוטים מסולפים שמקורן בפרסומים מכוונים.

עם זאת, יצוין כי ב"גרדיאן" טרם הופיעה תגובתה של השרה מיי לטענות, אך לפני עשרה ימים, היא הגנה על ההחלטה שקיבלה לעצור את סלאח. היא אמרה כי הממשל שהיא מייצגת - קבינט רענן יחסית - שם דגש רב גם על מאבק באלימות מילולית. "אולי נקטנו צעדים מסוימים בנוגע לאנשים פרטיים, שאחרים לא היו נוקטים בעבר", הודתה.

כותרות אחרונות בנושא
ביה"ד לערעורים: סלאח לא יגורש עד ספטמבר
השייח מאשים: ישראל היא זו שגרמה למעצרי
29 ב-יוני: סלאח נעצר במפתיע כשבא לבריטניה

עדכון ראשון: 21:21

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully