וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמרון: "נמגר את גל הפשיעה עם 16,000 שוטרים"

ר"מ בריטניה התייחס לראשונה לגל ההרס והביזה וקבע כי מדובר ב"פשיעה ותו לא". למתפרעים הבהיר: "תחושו במלוא עוצמת החוק. אם אתם מבוגרים מספיק בשביל לפשוע, אתם די מבוגרים להיענש"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

דייוויד קמרון מדבר לראשונה על התפרעויות הענק - ומציג עמדה תקיפה ובלתי מתפשרת. ראש ממשלת בריטניה, שקיצר את חופשתו באיטליה ושב לממלכה לנוכח גל המהומות והביזה ברחובות הערים, התייחס בצהריים (שלישי) לאירועים, לאחר ישיבה מיוחדת שקיים עם מפקדי המשטרה, גינה את המתפרעים בחריפות וקבע כי מדובר ב"פשיעה ותו לא, חד וחלק, שיש להתעמת עמה ולמגר אותה".

עוד הוסיף קמרון כי כל חופשות השוטרים בבריטניה בוטלו, והחל מהערב יתפרשו כ-16, שוטרים ברחובות לונדון - בהמשך לביקורת הנרחבת בימים האחרונים על כך שמעט השוטרים שהיו ברחובות עמדו חסרי האונים לנוכח האלימות ההרסנית. במקביל, לדברי קמרון, גם במערכת הפוליטית יוותרו על יום חופשה, והפרלמנט יתכנס ביום חמישי הקרוב לדיון חירום באירועים, בו עתיד ראש הממשלה עצמו לשאת דברים ולהשיב לשאלות חברי הבית.

הממלכה בוערת - כל הכותרות:
הלילה: המהומות התפשטו לערים נוספות
אלבום מלונדון הבוערת: "הלילה בו האספסוף השתלט"
בגלל המהומות: בוטל משחק של נבחרת אנגליה
המהומות בלונדון פוגעות באמני האינדי הבריטים
בריטניה בוערת: השירים שחזו את המהומות בלונדון

ביזה ברובע האקני, לונדון, 8 באוגוסט 2011. רויטרס
חנות נבזזת, אמש ברובע האקני בלונדון/רויטרס

"נעשה כל מה שצריך כדי להשיב את הסדר לרחובות בריטניה, ולהפוך אותם בחזרה למקום בטוח עבור הציבור שומר החוק", הבהיר קמרון בנחישות, וחזר וגינה את המעשים ה"מחליאים" ברחובות. "נעצרו כבר 450 איש, ועוד רבים מאוד ייעצרו בימים הקרובים. אני והממשלה נחושים לעשות צדק, ולהביא את כל העבריינים לדין".

קמרון הוסיף מסר למתפרעים, רבים מהם בני נוער: "אתם תחושו במלוא עוצמתו של החוק. אם אתם מבוגרים מספיק בשביל לבצע את הפשעים הללו, אתם מבוגרים מספיק בשביל לשאת בעונש. אתם לא רק גורמים נזק לאחרים - אתם גם הורסים את הקהילה שלכם, ומחריבים את החיים של עצמכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully