וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה באנגליה: המיליונר התאבד לעיני המצלמות

סרט דוקומנטרי חדש של ה-BBC שעוסק בארגון המסייע להתאבדויות מעורר סערה בבריטניה: פיטר סמדלי, מיליונר בריטי שלקה במחלה סופנית קשה, בחר לשים קץ לחייו ושתה רעל לעיני המצלמות

פיטר סמדלי, מיליונר בן 71 שהרוויח את הונו בתחום המלונאות, בחר בדרך לא שגרתית לסיים את חייו: המיליונר, שסבל ממחלה קשה, התאבד בחודש דצמבר בשנה שעברה לעיני המצלמות במסגרת סרט דוקומנטרי חדש של רשת BBC שעוסק בארגון השוויצרי "דיגניטאס" המסייע לחולים לסיים את חייהם. מותו יהיה מקרה הסיוע להתאבדות הראשון שיוקרן בטלוויזיה הממלכתית באנגליה.

טרי פריצ'ט, יוצר הסרט שכותרתו "לבחור למות", הוזמן על ידי סמדלי ואשתו קריסטין להתלוות אליהם במסעם לקליניקה בשוויץ, שם שתה סמדלי רעל שהוביל למותו. פריצ'ט עצמו היה ממובילי הקמפיין למען לגליזציה של סיוע להתאבדות לאחר שאובחן כלוקה במחלת האלצהיימר.

עוד באותו נושא:

לפני שלוש שנים: צעיר אמריקאי התאבד לעיני צופים ברשת

"הוא היה רוצה למות במיטה שלו"

עד כה לא הייתה ידועה זהותו של כוכב הסרט שכבר עורר סערה בבריטניה. הגילוי כי סמדלי הוא "כוכב" הסרט הפתיע מאוד את חבריו ועמיתיו שהכירו את סמדלי כאדם פרטי מאוד. הם גילו על בחירתו להתאבד לעיני המצלמות כאשר צוות צילום של הרשת הגיע לטקס האזכרה שלו. "לא ידענו שהוא פנה ל'דיגניטאס' עד שהוא מת, ולא ידענו על הסרט עד האזכרה, שם פגשנו את צוות הצילום", סיפר אחד מחבריו הטובים של סמדלי.

עד כה, כונה סמדלי בסרט כ"פיטר" וזהותו לא הייתה ידועה לציבור. עם זאת, חבריו סיפרו לעיתון "הטלגרף" הבריטי כי המיליונר היה נחוש בדעתו לשנות את החוק הנוגע לסיוע להתאבדות בבריטניה. "הוא היה מאוד נלהב לסייע לאנשים במצב הקשה הזה לקבל את ההחלטה הקשה מתי לסיים את חייהם. אתה לא יכול לעשות זאת באנגליה כיוון שאשתך או בת הזוג שלך לא יכולה לעזור, וזה דבר נורא לעשות אותו בשוויץ. הוא היה רוצה למות במיטתו או בסלון שלו", אמר אחד מחבריו.

פריצ'ט סיפר כי דקות לפני מותו של סמדלי הוא לחץ את ידו "והוא אמר לי: 'שיהיו לך חיים טובים' והוסיף: 'אני יודע שלי היו'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully