וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: צעיר הותקף כי "נראה יהודי", מצבו קשה

"אתה נראה יהודי", קראו 2 צפון אפריקאים לעבר בן 21 שיצא משיעור תורה בעיר וילרבאן - וירו בו עם רובה אוויר. המשטרה: "היו חילופי מכות". הקהילה היהודית: "אין ספק שהמניע אנטישמי"

תקיפה אנטישמית בצרפת - כנראה החמורה ביותר מאז רצח אילן חלימי. צעיר יהודי בן 21 נפצע באורח קשה כשהותקף ממניעים אנטישמיים בעיר וילראבאן, כך דיווחה אמש (ראשון) סוכנות הידיעות היהודית האירופית EJP. שירות ההגנה של הקהילה היהודית בעיר הודיעה כי הצעיר הותקף ביום חמישי בערב, כששב לביתו משיעור תורה בבית הכנסת.

לפי הדיווח, שני צעירים בשנות ה-20 לחייהם ניגשו לצעיר ברחוב, ושאלו אותו לשמו. לאחר שהשיב אמרו לוב: "אתה לא נראה כמו מישהו שקוראים לו אנטואן, אתה נראה יהודי. אתה יהודי!". הוא אישר כי הוא אכן יהודי, ובתגובה ירו בו התוקפים עם רובה אוויר. הוא ניסה להתגונן, אך ספג כמה יריות נוספות בגופו ובראשו, והתמוטט. הוא הובהל לבית חולים עם פציעות קשות בראשו, בבטנו ובידו. לפי הדיווח, הוא עדיין במצב של הלם ונמצא תחת השגחה.

המשטרה המקומית פתחה בחקירה לבירור נסיבות האירוע. "בשיחה בין שלושת הצעירים, הטונים הלכו והתחזקו", צוטט מקור משטרתי בסוכנות הידיעות הצרפתית. "היו חילופי מכות, ואז שני בני נוער ממוצא צפון אפריקני שלפו רובה אוויר, וככל הנראה גם אלה".

בקהילה היהודית המקומית מתייחסים לאירוע בחומרה רבה. "אין ספק לגבי האופי האנטישמי של התקיפה", אמר ל-EJP מרסל אמסלם, מנהיג מקומי של CRIF, ארגון הגג של הקהילות היהודיות בצרפת. "זה חמור ביותר, משום שהם השתמשו בכלי נשק ממש". גם ראש העיר וילרבאן, ז'אן פול ברט, פירסם "גינוי חמור" ל"מעשה הבלתי סובלני".

בצרפת טרם שככו הדי פרשת רצח אילן חלימי, יהודי בן 23 שנחטף בינואר 2006 בידי כנופיית מהגרים מוסלמים בשם "הברברים". הוא פותה על ידי נערה והגיע לדירה בפרברי פריז, שם עבר עינויים במשך כשלושה שבועות. כשאותר לבסוף הוא היה כפות, ועל גופו נמצאו כוויות ופציעות סכין. בדרך לבית החולים מת מפצעיו. 17 מחברי הכנופיה נידונו לעונשי מאסר ממושכים, וחלקם אף הוחמרו בדצמבר האחרון בבית המשפט העליון ל-18 שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully