וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האינטרפול הוציא צו מעצר נגד מייסד ויקיליקס

האינטרפול הוציא צו מעצר בינלאומי נגד ג'וליאן אסאנג' בעקבות חשדות ל"פשעי מין" שהוא ביצע בשבדיה. צו המעצר תקף גם בבריטניה, בה ככל הנראה מסתתר אסאנג' כעת

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

מייסד ויקיליקס נרדף בכל מקום: האינטרפול הוציא אמש (שלישי) צו מעצר בינלאומי נגד ג'וליאן אסאנג'. על פי האינטרפול, הצו הבינלאומי נגד אסאנג' הוציא בעקבות חשדות ל"פשעי מין" שהוא ביצע בשבדיה. משרד התביעה בגוטנבורג, הוא שביקש מהאינטרפול להוסיף את אסאנג' לרשימת הפושעים הנמלטים.

משמעות צו המעצר היא שאסאנג' האוסטרלי בן ה-39 מוגדר מבוקש ב-188 המדינות החברות בארגון, ביניהן בריטניה, בה ככל הנראה שוהה אסנאג' כעת במקום מסתור. אתמול הודיעה ארצות הברית על פתיחה בחקירה פלילית בעקבות ההדלפה, במטרה "להביא את האחראים לדין". אמש, אמרה מזכירת המדינה הילרי קלינטון, כי "ההדלפה הזו אינה רק התקפה על האינטרסים של ארה"ב. זו התקפה על הקהילה הבינלאומית כולה".

עוד טרם פרסום מסמכי ויקיליקס האחרונים, ביקשה התביעה בשבדיה לעצור את אסאנג'. לטענת מריאן ני, האחראית על התביעה הציבורית בשבדיה, הרשויות מבקשות לעכב את אסאנג' כיוון שלא הגיע לחקירה בעניין האשמות כנגדו. שתי נשים שעזרו לארגן אירועים של ויקיליקס התלוננו באוגוסט כי שכב עמן בניגוד לרצונן. נוסף על כך, סירב אסאנג', לטענתן, להשתמש באמצעי הגנה. התיק נסגר, אך נפתח מחדש בספטמבר.

עורך דינו של מייסד ויקיליקס גרס בעבר שלקוחו דווקא הציע להיחקר, בשבדיה או בלונדון, אך התביעה בשבדיה לא הייתה מעוניינת. נוסף על כך, טוען אסאנג' כי ההאשמות נגדו הן חלק ממסע הכפשה שמנהלת ממשלת ארה"ב כנגדו ונגד האתר אותו הוא ייסד, בעקבות מאות אלפי המסמכים שהודלפו בויקיליקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully