וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון באליפות העולם בסאונה: מתחרה קרס ומת

שני פיינליסטים באליפות העולם בשהייה בסאונה הנערכת בפינלנד איבדו את הכרתם בשל החום הכבד. הצוות הרפואי קבע את מותו של המתחרה הרוסי, ומתחרה נוסף פונה לבי"ח כשהוא סובל מכוויות קשות

אליפות העולם השנתית בשהייה בסאונה הנערכת בפינלנד הסתיימה בטרגדיה נוראה, עם מותו של אחד הפינליסטים. מארגני התחרות שנערכה בעיירה היינולה הצפונית להלסינקי, סיפרו בצער כי שני המתחרים שהעפילו לגמר – ולדימיר לדיז'נסקי מרוסיה והמתחרה הפיני טימו קאוקונן – התמוטטו במהלך תחרות הגמר והובהלו לבית חולים, שם קבע הצוות הרפואי את מותו של לדיז'נסקי. מצבו של הפיני – קשה אף יציב.

לא נמסר כמה זמן שהו השניים בסאונה, אך מתמונות שפורסמו בפינלנד עולה כי הפיינליסטים איבדו את הכרתם בעקבות עומס החום, וסבלו מכוויות חמורות בכל חלקי גופם. מארגן התחרות, היו"ר אוסי ארוולה, מסר בהודעה הרשמית כי "מארגני התחרות הוכו אבל ותדהמה נוכח האירועים הקשים". ארוולה מסר עוד כי המשטרה המקומית הוזעקה למקום ופתחה בחקירת נסיבות התקרית. "לא חלה כל הפרה של תקנות התחרות", סיפר ארוולה, שטען כי "היו במקום מספיק אנשי סיוע וצוות רפואי". לדבריו, "בטרם נרשמו לתחרות, כל המתחרים נדרשו לספק הצהרה רפואית המאשרת כי הם מסוגלים לעמוד במטלה הגופנית הקשה".

התחרות מתקיימת מדי שנה מ-1999 ללא תקריות קשות, ובתחרות הנוכחית השתתפו כ-130 מתחרים מ-15 מדינות שונות. על פי הכללים, נדרשים המתחרים לעמוד בחום של 110 מעלות צלזיוס, כאשר המתחרה שמצליח להישאר אחרון בחום הכבד שבסאונה מוכתר כאלוף העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully