וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגופות שזוהו יוטסו עוד הלילה לארץ

30.7.2010 / 0:00

הרב הצבאי הראשי אמר אמש כי נעשים מאמצים עילאיים לזהות את כל הגופות כדי להטיסן חזרה ארצה עוד הלילה. לדבריו, טרם הושג זיהוי ודאי לאחת או שתיים מהגופות. "מקווה מאוד שכבר מחר יתקיימו הלוויותיהם של כל החללים"

דובר צה"ל

(הערוץ הראשון)

הרב הצבא הראשי, תת אלוף רפי פרץ, הנמצא ברומניה בכדי לסייע במאמצי זיהוי גופות חללי אסון היסעור, אמר אמש (חמישי) כי נשקלת האפשרות להטיס הלילה רק את הגופות שזוהו, וכי צוותי רבנות יישארו במקום על מנת למצוא ממצאים נוספים ולהביא לזיהוי ודאי. פרץ אמר כי צוותי הרבנות הצבאית ברומניה מתקשים לזהות באופן סופי את כל הגופות, דבר המעכב את הגעת ארונות החללים לישראל. לדבריו, בשלב זה נעשה מאמץ להשיג זיהוי סופי לאחת או שתיים מהגופות, וכעת הם נמצאים בהליך של איסוף ממצאים נוספים על מנת לזהות באופן משפטי והלכתי את הגופות.

פרץ אמר כי הוא "מקווה מאוד שכבר מחר יתקיימו הלוויותיהם של כל החללים. אנו במרוץ ברומניה ובמאמץ קדחתני להשלמת פערים. אין עם בעולם שדואג כך, כפי שדאגו הצוותים שלנו ברומניה בצורה כל כך מכובדת לגופות, ואני מקווה מאד שנצליח להביא אותם עוד הלילה הביתה". לדבריו, הנחמה של המשפחות היא בכך שקרוביהם יובאו לישראל בצורה המכובדת ביותר.

השאלה היחידה שנותרה פתוחה כעת היא האם מטוס הבואינג שצפוי להמריא הלילה לישראל יישא בקרבו את כל גופות החללים או רק חלק מהגופות."אם יהיה צורך נהפוך את העולם על מנת להביא לזיהוי סופי של כל חלל וחלל".

הרבצ"ר סיפר כי מבחינה הלכתית הליך הזיהוי נעשה בהתייעצות עם הרב הראשי הספרדי שלמה עמר, על מנת למנוע ספק כלשהו. הוא הוסיף כי הצוותים היו באזור האסון ואספו את הגופות באזור קשה על צלע הר תלול, וציין כי ישנה נקודה באזור ההתרסקות אליה לא הצליחו הצוותים להגיע. פרץ ציין כי "אם יהיה צורך, נחזור לאזור ההתרסקות על מנת לאסוף ממצאים נוספים".

עדכון ראשון: 22:32

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully