וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 19 שנים: סבא"א דנה בגרעין הישראלי

מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית התכנסה באוסטריה כדי לדון באופן נדיר בסוגיית הגרעין הישראלי. נציג אירן בדיון: "יש רק אויב פוטנציאלי אחד לביטחון באזור: היכולת הגרעינית הישראלית"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: דורון שטיין)

לאחר שמועצת הביטחון החליטה אתמול (רביעי) על החרפת הסנקציות המוטלות על אירן, דנה היום מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) באופן נדיר גם בסוגיית הגרעין הישראלי. במסגרת הדיון שהתקיים באוסטריה קראו נציגי המדינות הערביות בגיבוי אירן לישראל להצטרף להסכם אי-הפצת הגרעין. ישראל גינתה את עצם קיומו של הדיון ואמרה כי המדינות שדחפו למפגש שעסק בגרעין הישראלי, שוללות את קיומה של המדינה היהודית.

"מה שאזור המזרח התיכון צריך זה להתאחד ולשתף פעולה", אמר השליח האמריקאי גליין דייויס. "זה לא יקרה אם נציגי האזור יעסקו בהאשמות ובהפניית אצבעות אחד כלפי השני". נציגה של סודן, מחמוד אל אמין אמר בשם כל המדינות הערביות כי "ישראל ממשיכה להתנגד לקהילה הבינלאומית בסירובה המתמשך להצטרף לאמנה לאי-הפצת הגרעין". לדבריו, "הסכנה הגרעינית הישראלית מתחזקת בעקבות מדיניותה האגרסיבית כלפי מדינות ערב".

במהלך הדיון תקף נציג אירן, עלי אסגר סולטנייה, את המערב והאשימו במוסר כפול. "יש רק אויב פוטנציאלי אחד לביטחון באזור... היכולת הגרעינית הישראלית", אמר סולטנייה. הוא הוסיף כי התעלמות מהגרעין הישראלי באותו זמן בו הקהילה הבינלאומית לוחצת על אירן, עלולה לפגוע באמנה לאי-הפצת גרעין ולגרום למדינות לפרוש ממנה.

זאת הפעם הראשונה מאז 1991 שהנציגים הערבים הצליחו להעלות את ישראל לדיון בגוף שקובע את מדיניות סבא"א. ראש הסוכנות יוקיו אמאנו אמר כי באסיפה הכללית של הארגון בספטמבר הוא ידווח על דרכים שונות שעלו לשכנע את ישראל להצטרף ל-NPT, והוסיף כי עד כה קיבל רק 17 הצעות בנושא מתוך 150 המדינות החברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully