וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרעויות ביוון בצל משבר החובות

עשרות מפגינים התקבצו באתונה לרגל צעדות יום הפועלים שנערכו גם במחאה על צעדי הקיצוץ של הממשלה. מספר עימותים נרשמו בין המפגינים למשטרה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: עידן גוראל)

עשרות מפגינים התקבצו היום (שבת) באתונה ובערים נוספות ביוון, לרגל צעדות יום הפועלים, שנערכו גם במחאה על צעדי הקיצוץ שצפויה לקבל על עצמה ממשלת יוון, בתמורה לחבילת הסיוע מהאיחוד האירופי ומקרן המטבע הבינ"ל. באתונה נרשמו מספר עימותים בין המפגינים למשטרה, ביניהם אף עימות בו עשתה המשטרה שימוש בגז מדמיע על מנת למנוע את הגעתם של כ-20 מפגינים לפרלמנט.

המפגינים ביוון מוחים על צעדי הקיצוץ: "לא לחונטת קרן המטבע", צעקו מפגינים, והתייחסו לדיקטטורה הצבאית ששלטה במדינה בין בשנים 1967 – 1974. "הורידו ידיכם מזכויותינו", "קרן המטבע והאיחוד האירופי – החוצה", צעקו המפגינים בעודם עושים דרכם אל עבר הפרלמנט.

ממשלת יוון צפויה להודיע מחר על קיצוצים של יותר מ-20 מיליארד אירו עד 2012, במטרה לזכות באישור חבילת סיוע בסך של כ-45 מיליארד אירו השנה בלבד, וסכום כולל של כ-160 דולר במהלך שלוש השנים הקרובות. ממשלת יוון תתכנס מחר על מנת לגבש את הפרטים הסופיים של חבילת הסיוע. כמו כן, תנסה הממשלה השבוע לזכות בתמיכת הפרלמנט בצעדי הקיצוץ.

צעדי הקיצוצים שמתכננת יוון כוללים את הקפאת שכרם של עובדי הציבור במדינה, וקיצוצן של שתי משכורות מתוך 14 אותם מקבלים העובדים כל שנה. "אנו עומדים בפני התקפה אכזרית ולא צודקת", אמר ראש ארגון עובדי הציבור ADEDY, והוסיף כי "התשובה תינתן ברחובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully