וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למדו לקח: הולנד תגביר את אבטחת הבידוק

כשבוע לאחר שהמחבל הניגרי הצליח לחמוק עם חומרי נפץ בנמל התעופה סחיפהול, החליטו הרשויות בהולנד לבצע שיקוף מלא לטסים לארה"ב. "הצלחנו לחמוק מהתקפה עם השלכות חמורות"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל)

הנוסעים לארצות הברית מנמל התעופה סחיפהול שבאמסטרדם, ייאלצו לעבור בתוך שלושה שבועות בידוק במכונות שיקוף לכל חלקי גופם, כך אמרה היום (רביעי) שרת הפנים של הולנד. במסיבת עיתונאים שעסקה בחקירה אודות שהייתו של המחבל הניגרי מוסא פארוק עבדול מוטלב בשדה התעופה, אמרה השרה גוסיה טר הוסט, כי המכונות החדשות יגבירו את האבטחה באופן משמעותי. השרה הדגישה כי המכונות מזהות חפצים שאינם ממתכת.

"הצלחנו לחמוק מהתקפה חמורה מאוד עם השלכות מורות, אבל למרבה הצער, בעולם הזה ישנם אנשים שאינם פוחדים לתקוף אנשים חפים מפשע", אמרה טר הוסט. לדבריה, מכונות לזיהוי מתכות רגילות, לא היו יכולות לזהות את חומרי הנפץ שהמחבל נשא עליו. לעומת זאת, מכונות בידוק לשיקוף כל חלקי הגוף, היו עוזרות לטענתה למנוע מעבדול מוטלב לעלות על המטוס עם חומרי הנפץ. עם זאת, השרה הוסיפה שגם עם המכונות החדשות, אין ביטחון של 100% שניתן היה לתפוס את עבדול מוטלב. "המסקנה הראשונה של החקירה היא שמתקפת הטרור הוכנה בצורה מקצוענית למדי, אך בוצעה בצורה חובבנית", אמרה טר הוסט.


עבדול מוטלב הגיע לאמסטרדם ביום שישי בטיסה מלאגוס שבניגריה. אחרי שהות של פחות משלוש שעות הוא עבר דרך הבידוק הביטחוני בשער בסחיפהול, כולל בדיקת תיק היד שלו ובדיקה בגלאי מתכות. טר הוסט : "שום חומר חשוד שהיה נותן סיבה לסווג את האדם הזה כנוסע בסיכון גבוה, התגלה במהלך הבידוק הביטחוני". השרה הוסיפה שלעבדול מוטלב היתה ויזה תקפה לארצות הברית, ושרשימת הנוסעים של טיסת נורת'ווסט עליה עלה, לא גרמה לארה"ב לבקש אמצעי ביטחון מיוחדים.

האבטחה בסחיפהול מבוצעת על ידי חברות פרטיות שנמצאות תחת פיקוח של המשטרה. "אני לא אומרת ששום דבר אף פעם לא משתבש, אבל הכל מצביע על כך שהאבטחה בסחיפהול היא טובה", אמרה טר הוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully