וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוויץ נגד האיסלם: לא ייבנו צריחי מסגדים

הצעת הימין הקיצוני להטיל איסור על בניית צריחי מסגדים זכתה ל-57 אחוזי תמיכה במשאל עם. הפרלמנט והממשלה התנגדו להחלטה, אך יוזמיה הצליחו לגייס מספיק חתימות

רויטרס

(צילום: רויטרס. קריינות: אילן שניג. עריכה: גדי וינשטוק)

מבוכה לממשלת שוויץ. אזרחי שוויץ החליטו לאסור בניית צריחי מסגדים בשטחי המדינה - כך עולה מתוצאות רשמיות שפורסמו אחר הצהריים (ראשון) עם תום ההצבעה במשאל העם שנערך היום במדינה. היוזמה, שאותה הגישו מפלגות הימין הקיצוני, זכתה לתמיכה של 57 אחוזים מהמצביעים במשאל העם. על פי השיטה בשוויץ, תוצאות משאל עם אינן מחייבות אלא אם מרבית המחוזות בקנטונים מאשרים אותה, בנוסף על רוב המצביעים. רק ארבעה מ-26 הקנטונים המרכיבים את שוויץ דחו את ההצעה.

משאל עם נגד צריחי מסגדים בשווייץ. Keystone, Salvatore Di Nolfi, File, AP
קמפיין נגד בניית צריחי מסגדים בשוויץ/AP, Keystone, Salvatore Di Nolfi, File

הממשלה השוויצרית והפרלמנט במדינה התנגדו ליוזמה, בטענה שהיא מנוגדת לחופש הדת שמעוגן בחוקת המדינה. אך היוזמה הובאה למשאל לאחר שקבוצה של פוליטיקאים ממפלגת הימין - מפלגת העם השוויצרית SVP - והאיחוד הפדרלי הדמוקרטי, השיגו מספיק חתימות על מנת לכפות את ההצבעה, שמתנגדת ל"איסלמיזציה של שוויץ". "צריחי המסגדים שהם סימן פוליטי. זה סימן להצגה של זכויות השריעה לשוויץ, במקביל לחוק השוויצרי שהוא תוצאה של הדמוקרטיה השוויצרית. וזאת הבעיה. זה לא משהו נגד המוסלמים", כך אמר חבר הפרלמנט ממפלגת SVP.

בכרזת הקמפיין ליוזמה מופיע דגל שוויץ מכוסה על ידי צריחי מסגד בצורת טילים ודיוקן של אישה מכוסה רעלה שחורה. האיסלם היא הדת השנייה בגודלה בשוויץ אחרי הנצרות. מתוך שבעה מיליון אזרחי שוויץ, כ-400,000 הם מוסלמים - רובם מבוסניה, קוסובו, וטורקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully