וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל: "אנשים אמיצים הפילו את החומה"

מאות אלפי בני אדם, בהם מנהיגי העולם, התכנסו הערב בברלין וחגגו את נפילת החומה. קנצלרית גרמניה: "הלילה של 9 בנובמבר 1989 היה הגשמת חלום". אובמה: "זה מסר של תקווה מול הציניות"

רויטרס

מנהיגי העולם, אזרחים זרים וגרמנים התקבצו הערב (שני) בבירת גרמניה לחגוג 20 שנים לנפילת חומת ברלין. במחווה סמלית, חצו קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא ברית המועצות לשעבר מיכאיל גורבצ'וב ונשיא פולין לשעבר לך ולנסה את גשר ברלין במקום בו עמדה החומה, כשטיפות הגשם נופלות על ראשיהם.

מרקל, שגדלה במזרח גרמניה והיתה אחת מהאלפים שחצו למערב לאחר נפילת החומה לפני 20 שנה, אמרה כי "לפני ששמחת החופש באה, אנשים רבים סבלו. הלילה של 9 בנובמבר 1989 היה עבורי הגשמת חלום. אנשים רבים שיחקו תפקיד במה שקרה, אך זה לא היה מתרחש לולא האומץ של האנשים במזרח גרמניה".

טקס לציון 20 שנה לנפילות חומת ברלין. רויטרס
1,000 קוביות דומינו ענקיות, שנצבעו כולם בעבודת יד, הוצבו היכן שניצבה החומה על מנת לסמל את נפילתה. חומת הדומינו/רויטרס

1,000 קוביות דומינו ענקיות, שנצבעו כולם בעבודת יד, הוצבו היכן שניצבה החומה על מנת לסמל את נפילתה. בשיא הטקס, הופלו הקוביות אחת אחרי השנייה, בשרשרת דומינו ענקית המשתרעת למרחק של 1.5 קילומטר.

בטקס לקחו חלק מנהיגים ממדינות רבות ברחבי העולם. בין היתר נכחו בו נשיא רוסיה דימיטרי מדוודב, נשיא צרפת ניקולא סרקוזי ומזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון.

בנאום מוקלט ששודר במהלך הטקס אמר אובמה, כי אסור לשכוח את היום בו נפלה החומה, "או את הקורבנות שגרמו לזה לקרות". הוא הוסיף, כי "האירוע הזה הוא מסר של תקווה למאמינים, גם מול ציניות, ספקנות, ודיכוי, כי ניתן להפיל חומות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
טקס לציון 20 שנה לנפילות חומת ברלין. רויטרס
הגשם לא הפריע למשתתפים הרבים להגיע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully