וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: "הנסיך ז'אן" מוריד פרופיל

טליה שחר

22.10.2009 / 21:59

אחרי שספג קיטונות של ביקורת פוליטית וציבורית, כולל הפגנות בננות נרחבות, הסיר היום בנו של נשיא צרפת את מועמדותו על תפקיד כלכלי בכיר

רויטרס

(צילום וידאו: רויטרס, צילומי סטילס: WWW.LEJTQ.COM, עריכת וידאו: עידן גוראל)

ז'אן סרקוזי, בנו של נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, הודיע הערב (חמישי) שהוא מסיר את מועמדותו לתפקיד בכיר בפיקוח על אחד ממתחמי העסקים הגדולים ביותר בצרפת. הצעד מהווה מכה לנשיא סרקוזי, שהתעקש כי בנו ראוי לתפקיד, ואף הורה לחברי ממשלתו להגן המועמדות.

בנו בן ה-23 של סרקוזי, המכונה בתקשורת "הנסיך ז'אן", אמר שהוא לא ירוץ לנשיאות EPED - סוכנות חצי-ממשלתית המפקחת על נושא הנדל"ן וענייני מנהל נוספים במתחם "לה דפנס", אך כן יתמודד על מקום בוועד המנהל. סרקוזי ג'וניור נימק את החלטתו בכך שהוא רצה למנוע "ניצחון מוכתם" וכל "רמז להעדפה".

ההחלטה באה לאחר ביקורת ציבורית ופוליטית רבה. המבקרים טענו כי סרקוזי הצעיר, סטודנט בן 23 באוניברסיטת סורבון ובנו השני של הנשיא מנישואיו הראשונים, אינו מנוסה דיו בכדי לשמש בתפקיד כה חשוב.

הבוקר ערכו מפגינים הפגנות פלאש מוב ברחבי צרפת, בה הם החזיקו בננות כסמל לכך שהמועמדות של סרקוזי ג'וניור מדרדרת את צרפת למעמד של רפובליקת בננות.

פלאש מוב הוא התקהלות פתאומית של קבוצת אנשים שעושים משהו מוזר ומתפזרים במהירות. הם מארגנים את האירוע באמצעות אס אם אסים, פייסבוק, וטוויטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully