וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: חנות בגדים מוכרת מותג ניאו נאצי

6.3.2008 / 16:20

חנות הבגדים בברלין, המוכרת בגדים ממותג החביב על ניאו נאצים, מהווה בחודש האחרון יעד לתקיפות חוזרות ונשנות

חנות אופנה בברלין, המוכרת בגדים החביבים על ניאו נאצים, מעוררת את זעמם של התושבים המקומיים ושל קבוצות שמאלניות. מאז נפתחה לפני כחודש, היוותה החנות יעד להתקפות חוזרות ונשנות, לרבות שבירת חלונות הראווה והפגנות קולניות.

טונסברג, הממוקמת באזור "מיטה" האופנתי הסמוך לאלכסנדרפלאץ, מוכרת בגדים מתוצרת חברת "תור שטיינר", מותג המקורב לחוג הימני קיצוני בגרמניה. "החנות סופגת מטר של פצצות צבע והתקפות שונות", סיפרה אנג'ליקה רכט, עיתונאית העובדת בסמוך. "החנות לא צריכה להיות כאן, לא במרכז העיר. לא יהיה שקט כל עוד החנות תישאר כאן", הוסיפה.

"לא נכנע לאלימות", אמר דובר תור שטיינר שסרב להזדהות. "חבל מאד שמצב התדרדר לשפל כזה. על הפושעים להיאסר".

למרות שהבגדים בחנות אינם נושאים סמלים נאציים מובהקים, דבר האסור על פי החוק בגרמניה, אפשר למצוא עליהם סמלים צבאיים – החביבים במיוחד על ניאו נאצים – כגון מטוסי קרב, כלבים חושפים שיניים ונשרים. על אחד מהמעילים תפור מטוס קרב מדגם Me-262 , מטוס הקרב הסילוני הראשון בעולם, שיוצר במהלך מלחמת העולם השניה - בחלקו על ידי קורבנות של מחנות הריכוז.

לתור שטיינר ארבע חנויות בגרמניה, כולן ממוקמות במזרח המדינה, שם התמיכה בקבוצות ימניות קיצוניות גבוהה במיוחד. גרמנים רבים מאשימים את החברה בכך שהיא משמשת במודע סמל לימין הקיצוני. דובר החברה הכחיש טענות אלו. "זה מזכיר לי את 1933. אז היו שלטים שקראו לא לקנות מיהודים. כיום יש שלטים האומרים "אל תקנו מנאצים". אנו ממותגים כנאצים וזה לא הוגן", הוסיף הדובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully