וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנמרק: פורסמה מחדש קריקטורה של מוחמד

13.2.2008 / 11:10

העיתונים היומיים הגדולים בדנמרק בחרו לפרסם את הקריקטורה, במסגרת מחאתם על התכנון להתנקש באחד המאיירים

חמשת העיתונים היומיים הגדולים בדנמרק פירסמו מחדש היום (רביעי) את אחת מ-12 הקריקטורות של הנביא מוחמד שעוררו את מחאת המוסלמים ברחבי העולם לפני שנתיים. פירסום הקריקטורה בא במסגרת המחאה נגד המזימה להתנקש באחד המאיירים.

אתמול, אזרח דני ממוצא מרוקאי ושני טוניסאים נאסרו במערב דנמרק בחשד לתכנון הרצח של קורט ווסטרגארד בן ה-73, מאייר העיתון "יילנדס-פוסטן". העיתון הדני היה הראשון שפירסם את הקריקטורות בספטמבר 2005.

חמשת העיתונים – "יילנדס-פוסטן", "פוליטיקן", "ברלינסק טידנדה", "BT” ו-"אקסטרה בלדט" – פירסמו מחדש את הקריקטורה, המתארת את מייסד האיסלם מטמין פצצה בטורבן שלו. קריקטורה זו היתה השנויה ביותר במחלוקת כשהקריקטורות ראו אור לראשונה.

מאמר מערכת בעיתון השמאלני "פוליטיקן" קרא למזימת ההתנקשות מזעזעת ומטרידה. "התוכנית לרצוח את קורט ווסטרגארד...הן לא התקפה על ווסטרגארד אלא גם התקפה על התרבות הדמוקרטית שלנו", נכתב במאמר.

הקריקטורות המדוברות פורסמו בספטמבר 2005. בעקבות הפרסום התעוררה מחאה נרחבת ברחבי העולם המוסלמי, נשרפו שגרירויות של דנמרק ושל מדינות שפרסמו את הקריקטורות בעקבותיה וכ-50 בני אדם נהרגו במהלך הפגנות במזרח התיכון ובאסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully