וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

VOIP מובנה מנוקיה

דידי חנוך, אמסטרדם

29.11.2006 / 11:23

חברת הסלולר תשלב שירותי VOIP של "SIPphone" במכשיר ה-N80 שלה. תרגום: סקייפ סלולרי פשוט וקל

במכשירי WiFi הנוכחיים של נוקיה, כגון E61, ניתן ליצור פרופיל VOIP בפרוטוקול SIP ולהשתמש במכשיר לשיחות VOIP, אבל מדובר בתהליך מפרך ומתיש. ההכרזה היום, בכנס נוקיה וורלד, על שיתוף פעולה עם SIPPhone אמורה לאפשר למשתמשי מהדורת האינטרנט החדשה של N80 להשתמש בשירותי VOIP של פרויקט Gizmoבקלות יחסית.

המהלך של נוקיה ו-SIPphone ממצב את סיפפון בעמדה חזקה להפוך לספק ה-VOIP המוביל בזירה הסלולרית. אמנם כבר יש בשוק תוכנות שמאפשרות שימוש ברשת ה-VOIP של סקייפ בסלולרים, אבל אין קליינט רשמי של סקייפ למערכת ההפעלה סימביאן, הנמצאת בכל מכשירי ה-WiFi של נוקיה.

שיתוף הפעולה בין החברות בנוי על שתי מערכות פתוחות. יישומי ה-VOIP של גיזמו בנויים על סטנדרטים מקובלים שמאפשרים תאימות לשירותים של חברות אחרות. לדברי אריק קונץ, סמנכ"ל המולטימדיה של נוקיה, פלטפורמת VOIP של נוקיה פתוחה ותאפשר לכל ספק VOIP שעובד בפרוטוקול SIP לשלב את השירות שלו במכשירי נוקיה.

פרשנות

המהלך הוא הזה הוא סגירת פינה. נוקיה השיקה בשנה האחרונה מספר טלפונים בעלי יכולות WiFi, ושיתוף הפעולה עם SIPphone מאפשר להם להפוך את הטלפונים האלה ויורשיהם לטלפוני VOIP אמיתיים. המכשירים ישמשו לשיחות VOIP חינמיות ולשיחות בינלאומיות זולות למכשירי טלפון, בדומה למחשבים וטלפוני סקייפ כיום.

N80 Internet Edition הוא מכשיר ראשון שבו הטכנולוגייה הזאת מיושמת באופן אינטגרטיבי, אבל ברור שזוהי רק סנונית ראשונה. בנאומו בכנס Nokia World הבוקר אמר מנכ"ל נוקיה אולי-פקה קאלאסבו שהחברה מתכננת להשיק מכשירי WiMAX בשנת 2008.אין ספק שאימוץ רחב יותר של הטכנולוגיה האלחוטית יהפוך את VOIP לחלק משמעותי יותר מהתקשורת הניידת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully