וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עץ הערמונים מביתה של אנה פרנק ייכרת

14.11.2006 / 17:55

עיריית אמסטרדם החליטה לכרות את העץ בן 150 השנים שתואר ביומנה לאחר שנתגלה כי הוא רקוב. במקום יוצב דגם זהה של העץ

עיריית [[אמסטרדם]] החליטה לכרות את עץ הערמונים שתואר ביומנה של [[אנה פרנק]] בזמן שהתחבאה מהנאצים, כיוון שהוא נמצא במצב ריקבון.

"אנו עצובים על כך, אך בדיקות שערכנו הראו בבירור - לא בטוח להשאיר את העץ במקומו", אמרה פטרישיה בוסבום, דוברת [[מוזיאון אנה פרנק]], לסוכנות הידיעות הצרפתית. גילו של עץ הערמונים מוערך בכ-150 שנה, ומצבו הולך ומידרדר בשנים האחרונות.

"שנינו הבטנו לשמיים הכחולים, עץ הערמונים שענפיו העירומים נוצצים מטל, הציפורים שנראו כאילו עשויות הן מכסף כשחלפו כאן... כל זה ריגש אותנו עד שלא יכולנו לדבר", כתבה אנה פרנק ביומנה ב-23 בפברואר 1944. אביה של אנה, אוטו, אמר בשנת 1968 כי הוא מעולם לא ידע עד כמה היה העץ הזה חשוב לאנה, עד שקרא את היומן.

מומחים שבדקו את עץ הערמונים גילו, כי 42% מהעץ נמצאים במצב ריקבון מתקדם וכי יש בו מחלות נוספות שלא ניתן לרפא. תושבי המקום הגישו בקשה לעקור את העץ. ההחלטה אומנם כבר התקבלה, אך האישור הסופי יינתן רק בעוד שבועיים. תאריך הכריתה טרם נקבע, אך היא תבוצע רק ב-2007.

בוסבום הודיעה כי מוזיאון אנה פרנק לא יתנגד לכריתת העץ. "הם עשו כל מה שהם יכולים לעשות. זה יהיה מוזר לראות את הבית ללא העץ, אך לא ניתן להצילו", אמרה. העירייה מתכוונת להציב דגם של העץ שיהיה דומה לחלוטין, ולהציבו באותה הנקודה בדיוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully