וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

32 נספו בשריפה בתיאטרון במצרים

6.9.2005 / 11:38

אחד השחקנים הפיל בטעות נר על הבמה, שגרם להתלקחות התפאורה. פאניקה פרצה בקהל, ובמנוסה ההמונית רמסו האנשים זה את זה

שריפה, שפרצה כאשר שחקן תיאטרון הפיל בטעות נר על תפאורת הצגה, גרמה לבהלה רבה באולם התיאטרון בעיר בני סוויף. במנוסה ההמונית נהרגו לפחות 32 בני אדם שהיו בקהל.

האש התפשטה במהירות על פני התפאורה, שהיתה עשוייה כולה מנייר ומוקפת בנרות. פאניקה פרצה בקהל והאנשים רמסו איש את רעהו בדרכם ליציאה הבודדת מהאולם. על פי העדויות, בשלב מסוים נחסמה היציאה על ידי קורת עץ בוערת.

"כולם ניסו להציל את עצמם ונפלו אחד על השני", אמר מוחמד ערפאת יאסין, בן 27, שאושפז בבית החולים המקומי, "זה היה כמו להיות בתוך מנגל. כולם בערו".

השריפה פרצה בבניין "ארמון התרבות", המנוהל על ידי משדר התרבות המצרי. בסוכנות אי.פי דווח, כי היה זה היום השלישי מתוך תשעה ימי פסטיבל תיאטרון, בהם הוצגו מחזות על ידי להקות שחקנים מרחבי המדינה. האש פרצה בעת הצגת המחזה "תפוס את חלומותיך" על ידי קבוצת שחקנים מהעיר פיום.

עלילת המחזה מתרחשת בגן חיות, והבמה עוצבה כמערה בתוך אחד מכלובי החיות: הרצפה, התקרה והקירות כוסו בנייר שנצבע כדי להיראות כמו אבן, ובמרכז הבמה הוצב "הר" מנייר. על כל רחבי הבמה הוצבו נרות. בסצינה הסופית טלטל אחד השחקנים את חברו כדי להעיר אותו. כתוצאה מהרעידות נפל אחד הנרות. "האולם התמלא בלהבות, כאילו אוקיינוס של אש התפשט בחדר", אמר אחד העדים.

לטענת פקידים מקומיים, באירוע נפצעו כ-60 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully