וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחימה בתיכרית נמשכת; חודשה התנועה בבגדד

14.4.2003 / 13:12

טנקים אמריקאים תפסו עמדות במרכז תיכרית; נותרו כיסי התנגדות בודדים; תושבי עיר הבירה החלו לאסוף ולשרוף את האשפה שנערמה ברחובות; אל-ערבייה: עודאי חוסיין נהרג בהפצצות ארה"ב

מאות שוטרים עיראקים נענו היום לקריאת הקואליציה וחברו לחיילים אמריקאים בסיורים משותפים להשבת הסדר בבירה בגדד. בעיר חודשה תנועת האוטובוסים ותושבים החלו לאסוף ולשרוף את האשפה שנערמה ברחובות. בעיר הדרומית בצרה מקיימים כוחות בריטיים ושוטרים מקומיים סיורים בעיר. מזה למעלה משבועיים אין בבצרה מים זורמים, חשמל או שירותי טלפון.

בעיר הנפט הצפונית כירכוכ נועדו אתמול נציגי צבא ארה"ב עם מנהיגי השבטים השולטים במקום ועם מנהיגי דת, ודנו עמם בהשבת הסדר לאזור. גם בכירכוכ אין מים זורמים וחשמל מזה כשבוע. בדיונים הוסכם על הקמת מועצה בת 18 נציגים - שישה ממוצא כורדי, שישה ממוצא ערבי ושישה ממוצא טורקמניסטאני - שתפעל להשבת הסדר על כנו. הלילה דווח על לחימה במרכז בגדד. צלפים ירו על נחתים אמריקאיים ליד מלון פלסטין, ואלו השיבו אש כבדה. בתום הקרב שבו הנחתים שלושה צלפים עיראקים.

הכוחות האמריקאים משלימים את השתלטותם על העיר תיכרית בצפון עיראק. כתב של רשת אל-ג'זירה מדווח כי נחתים אמריקאים צועדים ברחובות, וטנקים תפסו עמדות במרכז העיר. בשעות הצהריים הופגזו מטרות בעיר על ידי מטוסי הקואליציה. על פי הדיווח, האמריקאים מתמודדים כעת עם כיסי ההתנגדות האחרונים בעיר.

אתמול חדרו הכוחות האמריקאיים לתיכרית, השוכנת 175 ק"מ מצפון לבירה בגדד, ונחשבת לאחד ממעוזי התמיכה בנשיא העיראקי המודח, סדאם חוסיין. טנקים אמריקאיים הגיעו למרכז העיר, כיכר סדאם חוסיין, ללא התנגדות משמעותית. בכך השלימה ארה"ב כמעט לחלוטין את ההשתלטות על כל שטחי עיראק. עם זאת, מפקד כוחות הקואליציה, הגנרל טומי פרנקס, אמר אתמול שהמלחמה טרם הסתיימה, שכן נותרו "כיסי התנגדות", ובהם הפדאינים ומתנדבים זרים שנשבעו ללחום עד מותם.

אמש דיווחה רשת אל-ג'זירה, כי מנהיגי החמולות בעיר מנהלים מו"מ להפסקת אש עם נציגים אמריקאים. לפי דיווחים, הכוחות האמריקאיים פתחו במהלכים לכיבוש העיר בכוח, חרף הסכמת התושבים להיכנע ללא קרב. מהעיר דווח כי 22 ראשי חמולות פנו לארה"ב בבקשה להיכנע, אבל ארה"ב התעלמה מכך. לדברי תושבים בעיר, יחידות הצבא העיראקי והיחידות הפרה-צבאיות עזבו את העיר כבר לפני חמישה ימים. הם מסרו כי הם נושאים נשק כדי למנוע פלישה של כוחות כורדיים לעירם.

הוסר המצור מעל ביתו של סיסטאני

תחנת הטלוויזיה "אל-ערבייה", המשדרת מדובאי, דיווחה כי בנו הבכור של סדאם חוסיין, עודאי, וכמה משומרי ראשו נהרגו בהפצצה אמריקאית על מכונית הרולס רויס שלו, בעיירה דרומית-מזרחית לבגדד. מכוניתו של עודאי נמצאה שרופה. לא נמסר מתי היתה ההפצצה. אל-ערבייה מסתמכת בדיווחיה על מקורות צבאיים אמריקאיים. פרשן עיראקי שמע ממקורות של משמר הרפובליקה, כי סדאם ושני בניו נהרגו בהפצצה על הבית בשכונת מנסור בבגדד. ואולם, בסוף השבוע דיווחו שכנים בשכונה כי ראו את הבן הצעיר, קוסאי, יוצא מהבית לאחר ההפצצה - בריא ושלם - ונוסע משם במכונית ממשלתית.

הוסר המצור על ביתו של מנהיג הדת השיעי, אייטוללה עלי סיסטאני, בעיר נג'ף. מנהיגי השבטים באזור נכנסו לעיר, השתלטו עליה, וגירשו קבוצת אנשים חמושים ברובים וסכינים שהקיפה מאז יום שבת את ביתו של האייטוללה ודרשה שיעזוב את עיראק תוך 48 שעות. סיסטאני עצמו לא היה בבית הנצור, אולם בנו שהה במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully