וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכורדים בסוריה: הושלם שחרורה של בירת דאעש בא-רקה

דובר הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, הנתמכים בידי ארה"ב, אמר כי הלחימה בעיר הסתיימה אחרי ארבעה חודשים וכי עתה הם מחפשים תאים רדומים. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, 3,250 נהרגו בלחימה בעיר ששימשה מוקד לתכנון פיגועים במערב, בהם 1,130 אזרחים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל ושניר דבוש

הכוחות הכורדיים ובעלי בריתם, הנתמכים בידי ארצות הברית, השלימו את כיבוש א-רקה, בירת "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסוריה - כך מסר היום (שלישי) דובר הארגון הנתמך בידי הקואליציה האמריקנית, שניהל את המערכה שנמשכה ארבעה חודשים. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, 3,250 נהרגו בלחימה בעיר ששימשה מוקד לתכנון פיגועים במערב, בהם 1,130 אזרחים.

המבצע בא-רקה, שבה שקד דאעש על תכנון פיגועים במערב, החל בחודש יוני, ובימים האחרונים התקדמו במהירות הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, המורכבים בעיקר מלוחמים כורדים ומגובים על ידי הקואליציה האמריקנית.

במהלך היום, השתלטו הכוחות על המאחזים האחרונים של דאעש בעיר, שנפלה לידיו ב-2014. לוחמי המיליציה הכורדית YPG הניפו את דגלם באצטדיון בעיר, אך הבהירו כי עליהם להשלים את ניקוי המוקשים בעיר ועוד כמה כיסי התנגדות. דובר הכוחות טלאל סלו אמר כי עתה הם מתמקדים בטיהור העיר ממוקשים ובחיפוש אחר תאים רדומים.

לקריאה נוספת על המלחמה בא-רקה
עם "מגנים אנושיים": אחרוני לוחמי דאעש עזבו את בירת הארגון בסוריה
הכורדים בסוריה: "כיבוש בירת דאעש יושלם היום – או מחר"

לוחמי הכוחות הדמוקרטיים הסורים מניפים דגל לבן ליד מתחם בית החולים הלאומי שבו מוקמים המיליטנטים של המדינה האסלאמית, בחזית א-רקה 17 באוקטובר 2017. רויטרס
הכוחות הסוריים הדמוקרטיים מניפים דגל בא-רקה, היום/רויטרס

הכוחות כבשו גם את בית החולים בעיר, שיחד עם האצטדיון היה לאחד משני המוקדים האחרונים שנותרו בידי הארגון הקיצוני. עשרות לוחמים זרים, שלהם לא ניתן לעזוב את העיר במסגרת הסדרים מקומיים עם הלוחמים הסורים של דאעש, נהרגו בקרבות האחרונים. בסימן נוסף לסיום המבצע, דובר הקואליציה אמר כי לא היו אתמול תקיפות אוויריות בעיר.

כתב של סוכנות הידיעות רויטרס, הנמצא בעיר, אמר במהלך שעות הבוקר כי הלחימה כמעט ששככה לחלוטין, פרט לכמה חילופי אש בודדים. הכוחות נראו חוגגים ברחובות א-רקה, כשהם קוראים קריאות מכלי רכביהם ומסמנים "וי" כאות ניצחון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
לוחמי הכוחות הדמוקרטים הסורים מסמנים את האות V כאשר השיירה עוברת בעין עיסא, סוריה 17 באוקטובר 2017. רויטרס
כוחות כורדיים בעיירה עין עיסא, הסמוכה לא-רקה, היום/רויטרס

אובדן א-רקה הוא האחרון בשורת תבוסות שנחל דאעש מאז תחילת השנה, ובראשן אובדן מוסול, ששימשה בירתו בעיראק השכנה. גם בסוריה, הוא מחזיק בשטח מצומצם במחוז דיר-אזור שבמזרח המדינה, שם הוא מתמודד עם שתי מתקפות מקבילות של צבא סוריה, ושל הכוחות הסוריים הדמוקרטיים.

ביום שבת כבשו כוחותיו של הנשיא בשאר אסד את העיירה אל-מיאדין, אחת ממעוזי דאעש בדיר א-זור, בתמיכת חיל האוויר הרוסי, חיזבאללה ומיליציות שיעיות פרו-איראניות.

(עדכון ראשון: 12:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully