וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: איראן תחדש את התמיכה הכספית בחמאס

בעיתון "א-שרק אל-אווסט" דווח כי נציגי משמרות המהפכה וחיזבאללה נפגשו בלבנון לאחרונה עם בכירי הארגון הפלסטיני, וסיכמו על חידוש היחסים כפי שהיה בטרם המלחמה בסוריה. איראן דרשה בתחילה תמיכה של חמאס במאבקה בסעודיה, אבל נסוגה

עריכה: שניר דבוש

איראן וחמאס הגיעו להסכם עקרוני על חידוש התמיכה הכספית של טהראן בארגון הפלסטיני – כך דיווח היום (שלישי) העיתון הסעודי א-שרק אל-אווסט היוצא לאור בלונדון. לפי הדיווח, שציטט מקורות פלסטיניים, לאחרונה התקיימו בלבנון פגישות אינטנסיביות בין בכירים במשמרות המהפכה ובחיזבאללה לבין בכירי חמאס.

לפי הגורמים, בפגישות סוכם על חידוש הקשרים ועל פיתוחם, וכן על חידוש העזרה הכספית לארגון כפי שהיה לפני פרוץ המלחמה בסוריה. כמו כן, סוכם שראש הלשכה המדינית אסמאעיל הנייה יבקר בזמן הקרוב באיראן כדי לגשר על הפערים ועל חילוקי הדעות שנותרו.

מנהיג חמאס אסמעיל הניה ויחיא סנוואר בעזה, 1 במאי 2017. רויטרס
טהראן הביעה תמיכתה בהנייה/רויטרס

איראן, כך דווח, רצתה שהנייה יהיה המנהיג החדש של הארגון, ודחתה כל מצב שמוסא אבו מרזוק ייבחר. זאת בגלל חילוקי דעות גדולים עמו שהחלו לאחר ההדלפות שבהם האשים אבו מרזוק את איראן כי היא משקרת ולא תומכת בארגונו.

מנגד, איראן ויתרה בהסכם העקרוני שהושג על סעיף שדרשה בתחילה מחמאס, שדרש מהארגון הפלסטיני להכריז על תמיכה בה במסגרת המאבק עם ערב הסעודית. הגורמים הוסיפו כי איראן השיעית רואה בהסכם החדש עם חמאס הזדמנות להטות לצדה ארגון סוני חזקה במאבק הקיים מול מדינות המפרץ הסוניות וגם מול הרשות הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully