וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגריר הסעודי בעיראק טען כי מתכננים להתנקש בו - והתבקש לעזוב

ת'אמר א-סבהאן מונה בינואר אחרי רבע מאה של נתק. מאז הוא תקף את המיליציות השיעיות הנתמכות בידי איראן ונלחמות בדאעש ולאחרונה טען כי הן מתכננות להרוג אותו. "ניסה לפגוע בתדמיתנו"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(בינואר, עיראק הציעה לתווך במשבר בין איראן לערב הסעודית)

עיראק ביקשה היום (ראשון) מערב הסעודית להחליף את שגרירה בבגדאד, אחרי שהאחרון טען כי מיליציות שיעיות הנתמכות בידי איראן מתכננות להתנקש בו. ת'אמר א-סבהאן מונה לתפקיד רק בינואר השנה, רבע מאה לאחר שהשגריר הקודם הוחזר לממלכה בעקבות פלישתו של סדאם חוסיין לכווית.

בהצהרה מטעם משרד החוץ של עיראק נמסר כי "נשלחה בקשה רשמית למשרד החוץ הסעודי להחליף את השגריר בעיראק". עוד נטען כי א-סבהאן "חרג מהפרוטוקול הדיפלומטי בכמה הצהרות ועמדות שהביע בתקשורת". במשרד החוץ טענו כי השגריר "ניסה לפגוע בתדמיתה של עיראק ולפקפק ביכולתה להגן על משלחות דיפלומטיות".

התחלתו של השגריר אירעה במקביל להוצאתו להורג של המטיף השיעי נימר באקר א-נימר בתחילת השנה. האירוע יצר משבר חמור ביחסים בין ערב הסעודית לאיראן, ויחסיהן של שתי המדינות נותקו. בעקבות ההחלטה של ריאד, עשו כך מדינות סוניות נוספות.

באותו חודש, א-סבהאן ביקר את המיליציות השיעיות המרכיבות את רוב הכוח הפרה-צבאי הנלחם לצד צבא עיראק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). לאחרונה טען כי הן מתכננות להתנקש בחייו, הצהרות שהובילו להחלטה של בגדאד לסלקו.

לקריאה נוספת בנושא
"תומך בטרור": איראן זועמת על בכיר סעודי שהשתתף בכנס של האופוזיציה
שגריר קטאר הוחזר מטהראן; עיראק רוצה לתווך בין איראן לסעודיה

שגריר ערב הסעודית בעיראק ת'אמר א-סבהאן לצד מנהיג החבל הכורדי מסעוד ברזאני, 2016. טוויטר, צילום מסך
א-סבהאן לצד מנהיג החבל הכורדי מסעוד ברזאני/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully