וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "המודיעין הטורקי התריע על פיגוע של דאעש בנמל באיסטנבול"

משה שטיינמץ, שליח וואלה! NEWS לאיסטנבול

29.6.2016 / 17:40

לפי רשת CNN בשפה הטורקית, המודיעין העביר בתחילת החודש התרעה מפני מתקפת טרור מידית של הארגון בנמל אטאטורק. מניין ההרוגים עלה ל-41, בהם 23 אזרחים טורקים. תמונות חדשות מראות את אחד המחבלים רגע לפני הפיצוץ

צילום: באמצעות אפליקצית 'וואוי' ורויטרס, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין.

המודיעין של טורקיה התריע בתחילת החודש מפני מתקפה מידית של דאעש בנמל התעופה אטאטורק באיסטנבול - כך דווח היום (רביעי) ברשת CNN בטורקית. לפי סוכנות הידיעות הטורקית "דואן", שהתבססה על גורמים ביטחוניים, הרשויות מעריכות כי המחבלים הם אזרחים זרים. עם זאת, טרם נמסר כל מידע בנוגע לזהותם של שלושת המחבלים, שפוצצו את עצמם בכניסה לאולם הנוסעים.

תמונות חדשות שפורסמו בכלי תקשורת בטורקיה הראו את אחד המחבלים כשהוא לבוש במעיל ומכניס את ידו בטרם התפוצץ. בתמונה אחרת נראה מחבל אחר מחוץ לנמל התעופה, גם הוא לבוש מעיל.

מושל איסטנבול וסיפ שהין מסר היום כי מניין ההרוגים עלה ל-41, בהם לפחות 23 אזרחים טורקים, שלושה בעלי אזרחות כפולה ועשרה אזרחים זרים. בין הזרים שנהרגו חמישה אזרחי ערב הסעודית, שני אזרחי עיראק, ואזרחי סין, ירדן, תוניסיה, אוזבקיסטן, איראן ואוקראינה. טרם זוהו ארבעה מההרוגים. כמו כן, נמסר כי מניין הפצועים עלה ל-239, ו-109 מהם כבר שוחררו מבתי החולים. בין הפצועים, שבעה סעודים, כמו גם שישה פלסטינים, אזרח אוקראיני נוסף ואזרח רוסי.

עוד בוואלה! NEWS:
בין שלוליות הדם, לצד שברי זכוכיות, שדה התעופה מתעורר מהסיוט
תיעוד משדה התעופה באיסטנבול: המחבל נורה – ומפוצץ את עצמו
לילה מדמם בנמל התעופה באיסטנבול: 36 נהרגו, כ-150 נפצעו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד המחבלים מכניס יד למעיל/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחבל אחר אוחז במעילו לפני שהתפוצץ)/מערכת וואלה!, צילום מסך

צוותי החקירה מעריכים כי הפיגוע בשדה התעופה השלישי העמוס ביותר באירופה בוצע על ידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), אולם טרם פורסמה הודעה רשמית בנושא מטעם הארגון האסלאמיסטי. מחקירת הפיגוע עולה כי אחד מהמחבלים פתח בירי בנשק אוטומטי באולם הנוסעים, וזמן קצר לאחר מכן שלושת המחבלים פוצצו את עצמם בשלושה מוקדים שונים.

בתיעוד האירוע ממצלמות האבטחה, נראה כי אחד מהמחבלים נורה ככל הנראה על ידי שוטר. הוא נפל לקרקע והתפוצץ כ-20 שניות לאחר מכן. גורמים המעורים בפרטי החקירה מסרו כי נתיחת גופותיהם של שלושה המחבלים, שפלג גופם העליון היה קרוע לגזרים. "זה כמו פאזל", הסביר גורם טורקי המעורב בחקירה, "הרשויות עוברות על צילומי האבטחה ועל העדויות".

במסיבת עיתונאים שכינס הלילה, טען ראש הממשלה בינאלי יילדרים כי "המתקפה הזאת, שכוונה נגד חפים מפשע, היא מעשה טרור מרושע ומתוכנן מראש". לדבריו, "הראיות הראשונית מצביעות על כך שכל אחד משלושת המחבלים המתאבדים פוצץ את עצמו לאחר שפתח באש". על פי ההערכות, השלושה הגיעו לשדה התעופה במונית.

אמבולנסים מגיעים לזירת הפיגוע בשדה התעופה באיסטנבול. רויטרס
שבעה סעודים ושישה פלסטינים בין הפצועים. זירת הפיגוע, הלילה/רויטרס

פול רוס, תייר בן 77 מדרום אפריקה, סיפר כי אחד מהמחבלים "ירה לכל עבר" באולם ההמראות. "הוא היה לבוש כולו בשחור, לא הייתה לו מסיכה על הפנים", שחזר, "הסתתרנו מאחורי אחד הדלפקים, אבל התרוממתי כדי לראות אותו. היו שני פיצוצים זה אחר זה, ואז הוא הפסיק לירות".

נוסעים בנמל התעופה אטאטורק באיסטנבול, טורקיה מחכים לטיסה בבוקר בבוקר שלאחר פיגוע בשדה. רויטרס
"זה היה טראומטי". נוסעים בנמל התעופה, הבוקר/רויטרס

"הוא הסתובב והחל לבוא לעברנו", הוסיף רוס. "הוא שם את הרובה במעיל שלו. הוא הסתכל סביב בחרדה, לראות אם מישהו הולך לעצור אותו, ואז ירד במדרגות הנעות. שמענו עוד קצת יריות, ואז פיצוץ נוסף, ואז זה נגמר".

"תינוקות בכו, אנשים צעקו. הייתה זכוכית שבורה ודם על כל הרצפה", סיפרה דיאנה אלטנר, שוויצרית בת 29 שהייתה בדרכה מציריך לווייטנאם, כמו רבים שהחליפו טיסות בשדה התעופה אטאטורק – ה-11 העמוס ביותר בעולם – בדרכם ליעדים במזרח התיכון ובאסיה או מהם לאירופה. לדבריה, "היה מאוד עמוס, היה כאוס. זה היה טראומטי".

(עדכון ראשון: 12:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully