וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת פלישה לסוריה? סעודיה שולחת מטוסי קרב לטורקיה

שר החוץ צ'בושואלו אישר כי ריאד שלחה מטוסים לבסיס הסמוך לגבול עם סוריה. במקביל, הוא אמר כי ייתכן ששתי המדינות יפתחו יחד במבצע קרקעי נגד דאעש במדינה המתפוררת. בתוך כך, ראש ממשלת רוסיה הזהיר: "יחסינו עם המערב הגיעו לכדי מלחמה קרה חדשה"

צילום: רויטרס

ערב הסעודית שולחת מטוסי קרב לבסיס במזרח טורקיה, ושתי המדינות עשויות לפתוח בפלישה קרקעית לסוריה נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) – כך מסר שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושואלו, לעיתון מקומי. כמו כן, הוא ציין כי אנשי צבא סעודיים הגיעו לבסיס ובחנו את השטח. "ערב הסעודית הכריזה על נחישותה להיאבק בדאעש ואמרה כי היא מוכנה לשלוח מטוסים וכוחות קרקע", ציין צ'בושואלו.

עם זאת, הוא הדגיש כי בשלב זה אין תכנית ממשית לקראת פלישה קרקעית. "בכל פגישה של מדינות הקואליציה הלוחמות בדאעש תמיד הדגשנו את הצורך באסטרטגיה מוכוונת תוצאה במאבק נגד הארגון הקיצוני", הסביר שר החוץ. "אם תהיה לנו אסטרטגיה מסוג זה, ייתכן שטורקיה וערב הסעודית יפתחו במבצע מהקרקע" .

צ'בושואלו ציין כי המטוסים נשלחו לבסיס אינקריליק, הנמצא באזור העיר אדנה שליד הגבול עם סוריה. כמו כן, הוא הדגיש כי "בשלב זה לא ידוע כמה מטוסים יגיעו לבסיס". בסיס זה משמש את המטוסים האמריקנים, הבריטים והצרפתים היוצאים לתקוף את מטרות דאעש, וכעת המטוסים הסעודיים צפויים להצטרף ולהגביר את תקיפותיהם במדינה.

עוד כתבות בנושא:
אסד: "אשתלט מחדש על המדינה, אך זה עלול לקחת זמן"
ארה"ב תוקפת את אסד שהתחייב לכבוש מחדש את סוריה: "הוא הזוי"
טהראן: איראן וערב הסעודית צריכות לשתף פעולה בעניין סוריה

מטוס F-15 של חיל האוויר הסעודי מתדלק באוויר במפרץ הפרסי. משרד ההגנה האמריקני, אתר רשמי
לא ידוע כמה מטוסים יגיעו לטורקיה. מטוס F-15 של חיל האוויר הסעודי/אתר רשמי, משרד ההגנה האמריקני

בשבועות האחרונים הולכות וגוברות ההצהרות של ערב הסעודית על כניסה קרקעית לסוריה, ושלשום אמר דובר הצבא הסעודי כי ההחלטה לשלוח כוחות למדינה השסועה לשם הגברת המאבק נגד דאעש היא סופית ובלתי הפיכה. כמו כן, שר החוץ הסעודי עאדל אל-ג'ובייר הצהיר כי בחן עם בכירים אמריקנים את האפשרות שסעודיה תצטרף למהלך קרקעי בינלאומי עתידי נגד דאעש, על ידי שליחת כוחות מיוחדים לסוריה.

במקביל, הצבא הסעודי פתח בשלישי האחרון בתרגיל רחב-היקף, המכונה "רעם הצפון", בצפון המדינה. על פי דיווחים בכלי תקשורת ערביים, השתתפו בו 150 אלף חיילים, 300 מטוסי קרב, 460 מסוקים ומאות טנקים. הוא צפוי להימשך 18 ימים ולכלול כוחות מ-21 מדינות איסלאמיות במטרה להרכיב "כוח ערבי-מוסלמי משותף למלחמה בטרור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שר החוץ של טורקיה, מבלוט צ'בושואלו, במסיבת עיתונאים באנקרה לאחר התקיפות נגד דאעש וה-PKK. AP
"ייתכן שטורקיה וערב הסעודית יפתחו במבצע מהקרקע". צ'בושואלו/AP

בתוך כך, ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס נאם היום בוועידת הביטחון הנערכת במינכן שבגרמניה, והתייחס לאיום שמהווה דאעש על אירופה. לדבריו, מתקפות טרור הדומות לאלה שפקדו את מדינתו בשנה שעברה יתרחשו "באופן ודאי". "אנו במצב של מלחמה מול הטרור", אמר ואלס. "עלינו להיות כנים עם אזרחניו ועלינו להגיד להם כי יהיו מתקפות נוספות, מתקפות גדולות – זה משהו שאנו יודעים בוודאות". לדבריו, "לאחר שתי מתקפות על צרפת ב-2015, העולם הנכנס לעידן חדש".

במקביל, ואלס גינה את רוסיה על תקיפותיה בסוריה ופגיעתה לכאורה באזרחים. זאת, בהתייחסו לניסיונות להביא להפסקת אש בסוריה, ששיאם בהסכם שאליו הגיעו המעצמות הקורא להפסקת "מעשי האיבה" בתוך שבוע. "צרפת מכבדת את רוסיה ואת האינטרסים שלה, אך אנו יודעים שכדי למצוא דרך לשלום, על רוסיה להפסיק לתקוף אזרחים", הדגיש.

בתגובה אמר ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב כי טענות מסוג זה הן "פשוט לא נכונות". "אין הוכחות לכך שאנו תוקפים אזרחים, גם אם כולם מאשימים אותנו בכך", אמר ראש הממשלה בנאום בוועידת הביטחון. "לרוסיה אין מניעים סודיים בסוריה, אנו רק מנסים להגן על האינטרסים הלאומיים שלנו".

ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב, מוסקבה, 10 בפברואר 2016. רויטרס
"אני תוהה: אנחנו בשנת 2016 או 1962?". מדבדב/רויטרס

מדבדב התייחס גם ליחסים המידרדרים בין רוסיה לבין המערב, ואמר כי היחסים בין מדינתו לבין המדינות החברות בברית נאט"ו הגיעו למצב של "מלחמה קרה חדשה". את הדברים אמר על רקע העמדות השונות בנוגע לפתרון המשבר בסוריה, כמו גם הסנקציות שמטיל המערב על רוסיה בגין מעורבותה לכאורה בקרבות במזרח אוקראינה.

"היחסים בין נאט"ו ורוסיה הגיעו לרמה של מלחמה קרה חדשה", אמר מדבדב. "נאט"ו ממשיכה לטעון כי רוסיה מהווה את האיום הכי גדול עליה – איום על אירופה, על ארצות הברית ועל מדינות נוספות. סרטים מפחידים חדשים מציגים כי רוסיה פותחת במלחמה גרעינית. לפעמים אני תוהה: אנחנו בשנת 2016 או ב-1962?".

לדברי מדבדב, רק שיתוף פעולה בין רוסיה וארצות הברית יכול להוביל להרגעת המצב בסוריה. "אני רוצה להדגיש כי שיתוף פעולה רציף הוא הכרחי", אמר, "כשאני אומר רציף, אני מתכוון יום-יומי".

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully