וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דגי בורי ושרימפסים: כך יעצרו המצרים את מנהרות ההברחה מעזה

31.8.2015 / 21:21

גורמים מצריים אישרו כי הצבא החל בהקמת בריכות דגים לאורך הגבול עם עזה על מנת לעצור את מנהרות ההברחה, שדרכן מועברים לרצועה סחורה ונשק. "מדובר בהסכמה למדיניות המצור של ישראל", אמר בכיר בחמאס

פעולת חפירות של בריכות דגים בגבול בין מצרים לרצועת עזה, אוגוסט 2015. AP
העבודות לחפירת המנהרות, אתמול/AP

דחפורים של צבא מצרים החלו בימים האחרונים לחפור בורות גדולים בחולות לאורך הגבול עם רצועת עזה, לקראת יישום התכנית להקמת חוות דגים באזור במטרה לעצור את ההברחות בין מצרים לרצועה – כך אמרו גורמים רשמיים בצבא מצרים לסוכנות הידיעות אי-פי. הגורמים הוסיפו כי 18 חוות דייג יוקמו לאורכו של הגבול, ובהם יגדלו דגי בורי ושרימפסים. לדבריהם, הדבר יהפוך את חפירת המנהרות לדבר בלתי-אפשרי.

במשך שנים אפשרה מצרים את קיומן של מנהרות ההברחה ואפשרה למאות מנהרות להוביל סחורות וכלי נשק לעזה. עם זאת, לאחר הפלת הנשיא מוחמד מורסי בשנת 2013, החלו פעולות משמעותיות נגד המנהרות, והנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי האשים את חמאס בהעברת אנשיהם דרך המנהרות לתוך מצרים.

בנובמבר שעבר, לאחר שגורמים חמושים הרגו 31 חיילים מצרים בתקיפה שנערכה בסמוך לרפיח המצרית, מצרים הרסה מאות בתים ופינתה אלפים מבתיהם כדי ליצור אזור חיץ ולהשמיד את המנהרות. כיום, על פי ההערכות, נותרו 20 מנהרות המחברות בין עזה למצרים.

עוד בוואלה! NEWS:
1.5 מיליון תלמידים ו-3 רפורמות: נפתחת השנה הראשונה של בנט
חרף התנגדותו, בית המשפט הורה למוסד חרדי יוקרתי לקבל ספרדיות
משבר המהגרים: מאות עלו על רכבות לאוסטריה - ונעצרו בגבול

פעולת חפירות של בריכות דגים בגבול בין מצרים לרצועת עזה, אוגוסט 2015. AP
העבודות להקמת הבריכות/AP

גורמים שונים אמרו לאי-פי כי לעבודות כבר יש השפעה על המבריחים. אחד המבריחים אמר כי הוא קנה משלוח של חלקי חילוף לאופנועים בשוי 6,000 דולרים, אך נאלץ לשלם 4,000 דולרים נוספים כדי להבריחם לרצועה בשל העובדה שהמבצע נהיה קשה ביותר. כמו כן, לפני תחילת העבודות עלו עשר חפיסות סיגריות מוברחות כ-110 שקלים, אך כעת קפץ המחיר ל-125 שקלים.

בכיר חמאס מושיר אל-מסרי אמר כי משמען של החפירות הוא "הידוק המצור על עזה". לדבריו, מצרים "לא צריכה ללכת במדרון הזה, אשר מהווה הסכמה למדיניות המצור של ישראל". כמו כן, ראש העיר של רפיח הפלסטינית, סובחי רדוואן, אמר כי אם הבריכות ימולאו במי-ים, הדבר יפגע במי-השתיה של עזה. עם זאת, גורמים מצריים דחו את ההאשמות. "אנו מבקשים מאחינו במצרים לעצור את העבודות המסכנות את תושבי עזה", אמר רדוואן. "לעזה יש מספיק בעיות – מלחמה, מצור ומצב כלכלי קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully