וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

50 שקל לעגל, זינוק במחיר הסיגריות: תסיסה בעזה נגד המסים של חמאס

3.6.2015 / 7:30

בניסיון לממן את משכורות 40 אלף פקידיו, השית שלטון חמאס ברצועה שורת מסים, שהובילה לעליית מחירים דרמטית. התוצאה: תסכול רב בקרב התושבים. צרה נוספת של הארגון: מתיחות גוברת עם הארגונים הסלפים

רועה צאן ליד הריסות מבנים בעזה, ינואר 2015. AP
השיקום טרם החל. רועה צאן לצד הריסות מבנים בעזה/AP

שלטון חמאס ברצועת עזה החליט לאחרונה לגבות שורה של מסים חדשים מהציבור. זאת, בניסיון לממן את משכורותיהם של 40 אלף פקידי ממשל חמאס. המסים החדשים, שנגבים תחת הכותרת "ההזדהות החברתית", הובילו לגל התייקרויות במשק העזתי. מחיר של ק"ג בשר, לדוגמה, עלה בכ-20%. על פי פרשנים בעזה, קיימת תסיסה רבה בקרב תושבי הרצועה, אשר מתוסכלים מאוד ממדיניות המיסוי החדשה וכועסים בשל כך על חמאס.

אחת הבעיות היא שהמסים משתנים כל העת. לדוגמה, מס חדש שהוכרז לא מכבר מאלץ חברות הרשומות במשרד הכלכלה בעזה לשלם סכום של כ-500 שקלים עבור השתתפות של נציג של חמאס בכינוס של החברה. עבור הרישום של הכינוס גובה הארגון עוד כמה מאות שקלים - ואם הוא נדחה, ישנו מס נוסף על כך.

עוד בוואלה!NEWS:
אובמה על נאום נתניהו בקונגרס: "תחושה של שבירת כלים"
הלמ"ס: מורים בישראל מרוויחים כ-40% פחות ממורים ב-OECD
"אונס נפשי": 9 חודשי מאסר לגבר שהפיץ פורנו מזויף של האקסיות

פועל פלסטיני ליד משאית שמכניסה מלט לרצועת עזה במעבר כרם שלום, אוקטובר 2014. AP
פועל פלסטיני במעבר כרם שלום/AP

אולם המסים הבעייתיים ביותר מושתים על הסחורות שנכנסות לעזה דרך מעבר כרם שלום. למעשה, כל מוצר כמעט מחויב בתשלום נוסף. לדוגמה, קופסאות סיגריות שמועברות מהגדה חייבות בתשלום מס. כך יוצא שתושב ממוצע בעזה משלם עבור סיגריות יותר מאשר תושבי הגדה, על אף שרמת החיים בגדה גבוהה יותר.

זאת ועוד, עבור כל עגל שנכנס לעזה נאלץ היבואן לשלם 50 שקל מס וכך מחיר הבשר עולה. עבור כבש ישלם המייבא "רק" 25 שקלים לחמאס. דוגמאות בולטות נוספות: מס שהוטל על מכוניות חדשות בשווי של 25% מערכן, וכל זוג נעליים הנכנס לרצועה מחויב בתשלום של שני שקלים מסים לחמאס.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

מחריפה המתיחות בין חמאס לקבוצות הסלפיות

בעיות חמאס אינן מסתכמות בכך. פרשנים ברצועה מעידים כי הציבור מאוכזב מחמאס גם לנוכח כישלונו בשיקום הרצועה. השיקום של הבתים ההרוסים עדיין לא החל ועד כה רק הבתים שנפגעו חלקית החלו בהליך שיקום.

לצד המצב הכלכלי הקשה, שבמסגרתו נרשם שיעור אבטלה גבוה במיוחד (44%), מחריפה גם בשבועות האחרונים המתיחות בין חמאס לבין הקבוצות הסלפיות ברצועה. שלשום נהרג פעיל סלפי במהלך היתקלות עם אנשי חמאס, אשר הגיעו לעצור אותו בחשד למעורבות בפיצוצים שהיו בעזה. הארגונים הסלפים, ובתוכם כאלה שטוענים כי הם הסניף הפלסטיני של דאעש או של אנסאר בית אל-מקדס, הציבו אולטימטום עד מחר לחמאס לשחרר את עשרות אנשיהם שנעצרו לאחרונה על ידי הארגון, ולא - יפגעו במטרות של חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully