וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש פוצץ את "כלא האימים" של משטר אסד בתדמור

ארגון "המדינה האיסלאמית", שהשתלט על העיר תדמור, פוצץ את בית הכלא בעיר שנחשב לאחד מסמלי הדיכוי של משטר אסד. "האסירים בכלא רק ייחלו למותם", סיפר אחד האסירים לשעבר. בית הכלא היה ריק בעת הפיצוץ

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(בסרטון: תיעוד מבפנים של בית הכלא בתדמור, שפרסם דאעש)

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) פוצץ אתמול (שבת) את בית הכלא של צבא אסד בתדמור שבסוריה - כך דיווח ארגון זכויות האדם הסורי, שמושבו בלונדון. זאת, כעשרה ימים אחרי שכבש הארגון הקיצוני את העיר. בית הכלא היה ריק בעת הפיצוץ.

הכלא הצבאי בתדמור נחשב לאחד מסמלי הדיכוי של המשטר הסורי עוד מתקופת שלטונו של אביו של בשאר אל-אסד, חאפז. המקום התפרסם כאחד מבתי הכלא האכזריים בעולם, ובמרתפים שבו בוצעו עינויים קשים במתנגדי משטר ושבויי מלחמה.

עוד כתבות בנושא:
תיעוד: העיר העתיקה תדמור לאחר השתלטות לוחמי דאעש
דיווח בסוריה: דאעש הוציא להורג 400 בני אדם בתדמור
מגנים אנושיים וסיוע מהמקומיים: כך כבש דאעש את תדמור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פיצוץ הכלא בתדמור/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעדויות של אסירים לשעבר בכלא עולה כי אירעו בו כמה מעשי טבח, וכמה מהם אף מספרים כי מתחת למבנה ישנם קברי אחים. מוחמד ברק, שהיה כלוא בתדמור 13 שנים, אמר כי "האסירים בכלא רק ייחלו למותם, כי המוות הוא עדיף על יום אחד של החיים בכלא". הוא סיפר כי עצורים היו עוברים עינויים של שש ושבע שעות, שלעתים היו מסתיימים במותו של העצור בייסורים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הריסות בית הכלא הידוע לשמצה לאחר הפיצוץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

העיר תדמור שבמרכז סוריה, שבה עיר עתיקה המוכרת כאתר מורשת עולמי של אונסק"ו, נכבשה במלואה בשבוע שעבר, ומאז, על פי דיווחי ארגון זכויות האדם הסורי, נרצחו יותר מ-240 בני אדם על ידי דאעש. פעילי אופוזיציה אף דיווחו ברשתות החברתיות כי מאות גופות של גורמים הנאמנים לממשל נמצאו ברחובות העיר העתיקה. כמו כן, לפני יומיים דווח כי 20 בני אדם הוצאו להורג באמפיתיאטרון העתיק בעיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפיצוץ בתדמור/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודשים האחרונים השתלט הארגון הקיצוני על כמה אתרים היסטורים בעיראק ובסוריה וניפץ את העתיקות במקום. עם זאת, ראש רשות העתיקות בסוריה אמר השבוע כי עד כה לא נגרם נזק לעיר העתיקה בתדמור. ברשות מעריכים כי העובדה שהמצודות נבנו על ידי שלטונות האימפריה המוסלמית העתיקה עשויה להגן עליהן מפני הרס.

(עדכון ראשון: 21:06)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully