וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מדיני: "חיזבאללה נערך לפיגועים נגד יהודים באירופה"

30.5.2015 / 0:47

אחרי מעצרו בקפריסין של אזרח לבנון, החשוד כמקורב למזכ"ל חיזבאללה, כשברשותו חומר כימי שיכול לשמש כחומר נפץ, אמר הגורם לוואלה!NEWS שישראל עודכנה בפרטים. לדבריו, החשד הוא כי מדובר בחלק מרשת שמקים הארגון ביבשת

חסן נסראללה. AP
נבדק הקשר אם החשוד היה מקורב לנסראללה/AP

משטרת קפריסין עצרה שלשום (חמישי) אזרח לבנון בן 26, לאחר שבחזקתו נמצאו שתי טונות של דשן ובו אמוניום חנקתי – חומר כימי שיכול לשמש כחומר נפץ, מאחר שהוא מתפוצץ בטמפרטורה מסוימת. החומרים נמצאו במרתף ביתו של הגבר, בעיר לרנקה שבדרום-מזרח קפריסין. אמנם המשטרה הצהירה כי כל הכיוונים נבדקים לגבי מטרת האחזקה של החומר, אולם כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי נבדק החשד שהחומרים היו מיועדים עבור מטרות ישראליות על האי.

כלי תקשורת נוספים בקפריסין דיווחו כי המשטרה בודקת אם לחשוד, שמחזיק גם באזרחות קנדית, יש קשר לחיזבאללה. שני עיתונים אף דיווחו כי נבדקת האפשרות שהוא היה מקורב למזכ"ל הארגון, חסן נסראללה.

זהותו של החשוד טרם הותרה לפרסום והדיונים לגביו בבית המשפט התקיימו בדלתיים סגורות בהוראת בית המשפט, מאחר שמדובר בסוגיה הקשורה בביטחון המדינה. מעצרו הוארך אתמול בשמונה ימים.

עוד ידיעות בוואלה!NEWS:
ישראל כץ מסתכל לאחור ולא מבין מה ארדן רוצה ממנו
למה באירלנד אישרו נישואים חד-מיניים וכאן לא?
אזהרה מרמאללה: בסוף הקיץ הכול הולך להשתנות

גורם מדיני בישראל אמר לוואלה!NEWS כי ישראל עודכנה בפרטי האירוע. "הערכה היא שחיזבאללה נערך לסדרת פיגועים נגד מטרות יהודיות ברחבי אירופה אך גם נגד מטרות מערביות", אמר. "שום דבר לא קורה בחלל ריק, האיראנים עומדים מאחורי הפעילות של חיזבאללה. אנחנו עדיין עוקבים ודרוכים אחרי הטרור. חיזבאללה עדיין מייחסים לישראל כל מיני חיסולים ומדברים על חשבון פתוח. אנחנן לא פוסלים שום דבר. מדובר בכמויות גדולות מאוד של חומר נפץ".

כמו כן, מקורות ביטחוניים בישראל מסרו: "המעצר בקפריסין הוא הוכחה נוספת למעורבות האיראנית העמוקה בטרור הבינלאומי. מדובר במנגנון בינלאומי שהאיראנים מפעילים מתוך כוונה לבנות ולממש תשתיות טרור באירופה. חיזבאללה, קבלן הביצוע, ממומן על ידי איראן והפעילים שלו מקבלים הכשרה ממומחים איראניים".

ח"כ ואלוף (במיל') איל בן ראובן (המחנה הציוני) התייחס למעצר ואמר: "חיזבאללה איננו זונח את הזירה הישראלית. למרות הערכת המצב הסבירה שחיזבאללה פועל בסוריה לשמירת משטרו של אסד, ולמרות היותו בלחץ פנימי בלבנון, הוא ממשיך לפעול נגד מדינת ישראל ולייצר תשתיות פעולה הן בסוריה, הן בלבנון והן נגד מטרות ישראליות בעולם."

(עדכון ראשון: 12:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully