וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: עשרות הרוגים במתקפה על מטה המודיעין בחאלב

4.3.2015 / 19:36

כוחות המורדים, בהובלת אנשי "ג'בהת א-נוסרה", פוצצו מנהרה שנחפרה מתחת למבנה מודיעין חיל האוויר בעיר המערבית או בסמוך לו. מיד לאחר מכן, הסתערו הכוחות על המבנה, וחילופי אש עזים פרצו בין הצדדים

צלמים זמניים מורשים

לפחות 20 אנשי כוחות הביטחון של הממשל הסורי ו-14 לוחמי כוחות המורדים נהרגו היום (רביעי) במתקפה משולבת על מטה מודיעין חיל האוויר בעיר חאלב, שבצפון-מערב סוריה. מניין ההרוגים טרם התברר, אולם ראמי עבד א-רחמן, ראש ארגון זכויות אדם סורי המנטר אחר מלחמת האזרחים במדינה, מסר כי "עשרות נהרגו במתקפת מורדים חמושים בשכונת ג'אמעת א-זהרה".

חלק מהמבנה נהרס, ודווח על רעש אדמה בעוצמה של 3 בסולם ריכטר בעקבות הפיצוץ. ארגון ג'בהת א-נוסרה מיהר לקחת אחריות על המתקפה. "נכנסנו למבנה המודיעין האווירי ולבניינים הסובבים אותו, בשיתוף עם פלגים אחרים", נכתב בהודעה בחשבון טוויטר המזוהה עם הארגון. על פי הדיווחים, המורדים פוצצו מנהרה שנחפרה מתחת למבנה או בסמוך לו, ולאחר מכן הסתערו עליו. תושבי העיר דיווחו ברשתות החברתיות על שמיעת פיצוץ עז באזור.

עוד בוואלה חדשות:
בזכות ההפצצות מהאוויר: כך ספג דאעש מהלומה כלכלית כואבת
בניגוד לעמדת פריז: מחוקקים צרפתים נפגשו עם אסד בדמשק
דאעש יוצא למלחמת הישרדות - ויורה לכל הכיוונים

פיצוץ מטה מודיעין חיל האוויר, חאלב, סוריה, מרץ 2015. טוויטר, צילום מסך
ג'בהת א-נוסרה שיתפו פעולה עם ארגוני מורדים נוספים/צילום מסך, טוויטר

מיד לאחר מכן, כוחות המורדים נכנסו כאמור למבנה, וחילופי אש כבדים פרצו בין אנשי צבא אסד למורדים החמושים. העיר הפכה למוקד ללחימה בין כוחות הממשל, בסיוע לוחמי ארגון חיזבאללה הלבנוני, לכוחות המורדים, בראשם ג'בהת א-נוסרה, המזוהה עם אל-קאעדה, ולאחרונה החלה לשתף פעולה עם "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה.

אתמול דווח ברשת אל-מיאדין כי כוחות המשטר הציבו כוחות רבים באזור העיר, כהכנה לשלב השני במאמצים להשלים את ההשתלטות על העיר, הנשלטת בחלקה על ידי המורדים. "השלב השני יכלול יותר כוחות וירי כבד יותר", דווח. בתוך כך, הכתב מג'ד עבד א-נור, התומך בכוחות המורדים, דיווח אמש כי לוחמי "ג'בהת א-נוסרה", "מתכוננים למתקפה על עמדות הממשל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פיצוץ מטה מודיעין חיל האוויר, חאלב, סוריה, מרץ 2015. טוויטר, צילום מסך
פיצוץ מטה מודיעין חיל האוויר, חאלב, סוריה, מרץ 2015/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully