וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט במצרים הכריז רשמית: חמאס - ארגון טרור

28.2.2015 / 14:29

לאחר שהזרוע הצבאית של חמאס כבר הוגדרה ארגון טרור במצרים, ההכרזה מהיום כוללת את הארגון כולו. חמאס בתגובה: "החלטה מזעזעת ומסוכנת". כמו כן, ארבעה מחברי האחים המוסלמים נידונו למוות

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

(מאות הפגינו במצרים נגד ההחלטה להכריז על עז א-דין אל-קסאם ארגון טרור, בחודש שעבר)

בית משפט במצרים הכריז היום (שבת) על חמאס ארגון טרור. בסוף ינואר הוכרזה הזרוע הצבאית של הארגון, גדודי עז א-דין אל-קסאם, ארגון טרור, והוחלט להוציאה מחוץ לחוק. ואולם, הפעם מדובר בהכרזה שכוללת את הארגון כולו.

חמאס גינה את החלטת בית המשפט המצרי ומסר כי מדובר בקביעה "מזעזעת ומסוכנת הפועלת נגד העם הפלסטיני ופלגי ההתנגדות שלו". עוד מסר הארגון כי ההחלטה לא תשפיע על התנועה "שנהנית מהכבוד של כל האומה ומנהיגיה". חבר הלשכה המדינית של חמאס, חוסאם בדראן, כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "אם תמיכה בתנועות טרור היא פשע, על המשטר במצרים לעצור עשרות מיליונים שתומכים בחמאס 'הטרוריסטית'".

עוד בוואלה חדשות:
הרצוג: "טיסת השוקולד" – תוצאה של הפילוג שיצר נתניהו
מרדף בפיג'מה ובכפכפים: שוטר תפס גנבי רכב ליד ביתו
אחד ממתנגדיו הבולטים של פוטין נורה למוות במוסקבה

ראש ממשלת חמאס בעזה איסמעיל הנייה בעצרת הזדהות עם האסירים במחנה הפליטים ג'באליה, מאי 2014. AP
"ההחלטה לא תשפיע עלינו". איסמעיל הנייה/AP

חמאס היא תנועת בת של ארגון האחים המוסלמים, שהוכרז גם הוא ארגון טרור והשלטונות במצרים מנהלים נגד אנשיו מאבק מתמיד מאז הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי על ידי הצבא ב-2013, והחלפתו בידי הנשיא הנוכחי, עבד אל-פתאח א-סיסי - מאבק בו לוקחת חלק גם מערכת המשפט במדינה.

כך למשל, היום דן בית משפט במצרים ארבעה מחברי הארגון למוות ו-14 חברים נוספים למאסר עולם, בגין השתתפות בעימותים סמוך למטה האחים המוסלמים ב-30 ביוני, 2013, ארבעה ימים לפני הדחת מורסי. בעימותים נהרגו 11 בני אדם ו-91 נפצעו. חברי הארגון הואשמו, בין היתר, ברצח ובהחזקת כלי נשק. בין המורשעים גם מנהיג הארגון מוחמד בדיע וסגנו, שנידונו למאסר עולם. זוהי אינה הרשעתו הראשונה של בדיע, שנדון בשנה וחצי האחרונות לכמה מאסרי עולם ואף לעונש מוות. כ-22 אלף בני אדם, בהם גם מנהיגים בכירים בארגון האחים המוסלמים, נעצרו על ידי השלטונות במצרים מאז הדחת מורסי.

נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי. AP
מנהל מלחמת חורמה נגד "האחים המוסלמים" מאז הדחת קודמו מוחמד מורסי. נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי/AP

שתי הפסיקות - זו של היום וזו של החודש שעבר - מגיעות על רקע סדרת מתקפות על מטרות ביטחונות וצבאיות בעיר אל-עריש שבצפון סיני לפני כחודש, שבהן נהרגו 42 חיילים של צבא מצרים. אמנם ארגון הטרור "אנסאר בית אל-מקדס", המזוהה עם דאעש, לקח אחריות על המתקפות, אך נשיא מצרים סיסי הפנה אצבע מאשימה כלפי האחים המוסלמים.

תומכי "האחים המוסלמים" מפגינים ביום השנה לרצח מפגינים בראבעה אל-עדויה. רויטרס
הפגנה של תומכי האחים המוסלמים ביום השנה להרג מפגינים. קהיר, אוגוסט 2014/רויטרס

בתגובה להחלטה המצרית אמר עמוס ידלין, מועמד "המחנה הציוני" לתפקיד שר הביטחון, כי "מדובר בהחלטה חשובה ביותר". לדבריו, "האמירה המצרית מחזקת את הקביעה שאין הפרדה בין זרוע מדינית וצבאית בארגון הטרור". ידלין ציין כי "חמאס, על כל מרכיביו, הוא ארגון טרור רצחני ששם לו למטרה לפגוע באזרחי ישראל החפים מפשע, בנוסף להתעמרות מתמשכת בתושבי עזה. למצרים תפקיד חשוב כחלק מהציר הפרגמטי באזור ועלינו להמשיך ולפעול במשותף בכדי לייצר בריתות אזוריות כנגד הגורמים הקיצוניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully