וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עידן אפל": בעולם גינו את ההוצאה להורג של החטוף היפני

מנהיגי מדינות רבות ביקרו בחריפות את פרסום הסרטון של דאעש, שבו נראה לכאורה העיתונאי קנג'י גוטו מוצא להורג. אובמה: "נמשיך לפעול לחיסול 'המדינה האיסלאמית'". קמרון: "דאעש היא התגלמות הרוע"

רויטרס

מנהיגים מכל רחבי העולם גינו ביממה האחרונה את הוצאתו להורג של השבוי היפני קנג'י גוטו על ידי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). ראשון המגנים היה ראש הממשלה של יפן, שינזו אבה, שאמר: "אני זועם על מעשה הטרור הנבזי והבלתי-אנושי הזה. לעולם לא אסלח לאותם טרוריסטים". לדבריו, "יפן תעבוד ביחד עם הקהילה הבינלאומית כדי להביא את האחראים למשפט".

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה הבטיח שמדינתו תמשיך להילחם בארגון הקיצוני, עד לחיסולו הסופי. "ארצות הברית מגנה את הרצח הנתעב של האזרח היפני קנג'י גוטו", אמר אובמה. "ביחד עם קואליציה רחבה של בנות ברית ושותפות, ארצות הברית תמשיך לפעול כדי לחסל בסופו של דבר את ארגון 'המדינה האיסלאמית'".

עוד בנושא:
מפלות לדאעש: כובאני שוחררה, צבא עיראק שחרר מחוז
פליטת פה בשידור: ראש הסגל של אובמה חשף את שמה של חטופה אמריקנית
עיראק נגד הקואליציה: "צריכים עוד סיוע למאבק בדאעש"

דאעש פרסם סרטון הוצאה להורג של העיתונאי היפני קנג'י גוטו. רויטרס
תושב טוקיו מציג עיתון שבו מוצגת כתבה על ההוצאה להורג/רויטרס

אמש, 48 שעות לאחר שפג האולטימטום שהציב דאעש לשחרור המחבלת סאג'ידה א-רישאווי הכלואה בירדן בעבור שחרור העיתונאי היפני גוטו, פרסם הארגון הסוני הקיצוני סרטון המתעד את הוצאתו להורג על ידי עריפת ראשו. שר ההגנה היפני, גן נקאטאני, אמר כי הסרטון ככל הנראה אותנטי ומשטרת טוקיו ציינה כי לסרטון "רמת אמינות גבוהה".

ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, מסר לאחר פרסום הסרטון כי הוא "מגנה את מה שנראה רצח מתועב ומחריד של קנג'י גוטו". לדבריו, "זוהי תזכרות נוספת לכך שדאעש היא התגלמות הרוע, שאינו מתחשב בחיי אדם". נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, אמר כי הוא "מגנה בתקיפות את הרצח הנתעב של האזרח היפני על ידי דאעש". הורא הוסיף כי "צרפת עומדת לצדה של יפן בחוויה הקשה הזו".

ראש ממשלת אוסטרליה, טוני אבוט, התייחס גם הוא לסרטון ההוצאה להורג וטען כי "אם הוא נכון, זה יהיה הלם גדול עבור אזרחי יפן וזוועה שלא תתואר עבור משפחתו". הוא ציין כי הדבר "מדגים כמה חשוב שכל מדינות העולם יעשו את מה שהן יכולות כדי לשבש ולפגוע בפולחן המוות הזה, שמוביל לעידן אפל חדש במזרח התיכון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ארגון דאעש הוציא להורג את העיתונאי היפני קנג?י גוטו. צילום מסך
גוטו כורע על ארבע כשמעליו עורף הראשים של דאעש/צילום מסך

לבד מהעיתונאי היפני, נמצא בידי דאעש טייס חיל האוויר הירדני מועאז אל-כסאסבה. שלשום מסרו נציגים שהיו מעורים בפרטי המשא ומתן בין הלוחמים האיסלאמיסטים לירדן כי המגעים בין הצדדים קרסו. בין היתר נטען כי דאעש לא העבירו לעמאן סימנים המעידים על כך שאל-כסאסבה עודנו בחיים.

מחלוקת נוספת שעמדה בלב המגעים, היא הדרישה לשחרורו של הטייס הירדני. בדאעש הבטיחו כי אם תשוחרר א-רישאווי, המוחזקת בבית הכלא בירדן, הם ישחררו את העיתונאי היפני ולא יהרגו את הטייס הירדני. עם זאת, הם לא התחייבו לשחררו. בירדן הבהירו במהלך השבוע כי א-רישאווי, הממתינה לעונש המוות שנגזר עליה, תישאר בכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully