וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיסי על הפיגועים בסיני: "נאבקים בארגון הטרור החזק בעולם"

נשיא מצרים תקף את "האחים המוסלמים", על רקע סדרת הפיגועים השבוע באל-עריש שבה נהרגו 42 בני אדם. "לא נעזוב את סיני בשביל אף אחד, מצפה לנו עימות ארוך וקשה"

נשיא מצרים עבד אל-פתאח סיסי מקריא את שבועתו. AP
"לא נעזוב את סיני בשביל אף אחד". נשיא מצרים סיסי/AP

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי התייחס אתמול (שבת) לגל הפיגועים האחרון בחצי האי סיני, ותקף בחריפות את "האחים המוסלמים". "מצרים עומדת בפני עימות 'ארוך וקשה', שיארך זמן רב עד שייפתר. אנחנו עומדים בפני ארגון הטרור החזק ביותר", אמר סיסי בנאום בשידור חי לאומה המצרית.

דבריו של סיסי נאמרו שעות לאחר הוצאתה אל מחוץ לחוק של הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם. זאת, על רקע סדרת הפיגועים בצפון סיני בשבוע שעבר, שבה נהרגו 42 בני אדם. ברשת "סקיי" בערבית דווח כי במהלך התקיפות, שאירעו ביום חמישי, מכונית תופת התפוצצה סמוך למטה חטיבה 101 של הצבא, ועל פי דיווחים נוספים נורו רקטות לעבר מבנה המטה ולעבר מטרות נוספות. בין המבנים שנפגעו, משרדי עיתון "אל-אהראם" המצרי, המזוהה עם השלטון.

לקריאה נוספת:
מנהיג אל-קאעדה בתימן: "צרפת היא אויבת מספר 1 של האיסלאם"
"ה-CIA היה שותף להתנקשות בעימאד מורנייה"
ארדואן: טורקיה מוכנה לשלם את המחיר על השואה הארמנית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המתקפה על אל-עריש, שלשום/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיסי אמר בנאומו כי לאחר ירידתו מהשלטון של הנשיא הקודם מוחמד מורסי, מנהיג תנועת "האחים המוסלמים" שהוצאה מחוץ לחוק במצרים, הוא הוזהר מפני גל של טרור במדינה. "ביוני 2013 נאמר לי על ידי אחד מאנשי התנועה כי אנשים רבים מרחבי העולם יגיעו להילחם בי, ממדינות כמו אפגניסטן, עיראק, סוריה, פלסטין ולוב. נראה לכם שהם יעזבו אותנו לנפשנו?", אמר.

אפקט דאעש בסיני: לא סתם פיגוע התאבדות - מתקפת גרילה

"אנחנו לא נעזוב את סיני עבור אף אחד. אני מוכן למות למען מצרים ולפגוש את אלוהים על מעשיי", הוסיף. נוסף על כך, הכריז סיסי על הקמת מטה פיקוד חדש לצבא המצרי בסיני, שתפקידו לרכז את כל הפעולות למאבק בטרור באזור.

אנסאר בית אל-מקדס, המזוהה עם "המדינה האיסלאמית" (דאעש), קיבל אחריות על סדרת המתקפות שלשום. לוחמי הארגון ביצעו מתקפות רבות נגד מוסדות ביטחוניים בסיני בשנים האחרונות, בעיקר מאז הדחתו של הנשיא לשעבר. כ-12 שעות לפני סדרת הפיגועים באל-עריש, פרסם הארגון סרטון של לוחמיו מתאמנים בסיני.

(עדכון ראשון: 18:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully